Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536]
Birello, Marilisa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Projects for Teaching and Learning Language
Título variante: Proyectos para Enseñar y Aprender Lengua
Fecha: 2019-20
Resumen: Optativa que forma part de la menció de Llengües de la titulació d'Educació Primària i que aprofundeix sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes que presenten les pràctiques de la formació lingüística dels escolars a Catalunya i a trobar nous plantejaments didàctics per treballar a les aules, en un moment de debat educatiu i social sobre les metodologies. S'organitza amb un treball de seminari que posa en contacte constantment les pràctiques docents i els marcs teòrics que les fonamenten i expliquen. Els objectius consisteixen a assolir coneixements i habilitats en els següents aspectes de la didàctica de la llengua: - La selecció i la integració dels diferents tipus de continguts lingüístics i comunicatius del currículum en unitats d'ensenyament i aprenentatge inspirades en els resultats de les recerques actuals, unitats que s'acostumen a anomenar "projectes" o "seqüències didàctiques". - La consideració del multilingüisme de la nostra societat i del currículum escolar com a fets que determinen la planificació dels aprenentatges lingüístics i les propostes d'intervenció a les aules. - L'observació reflexiva de la realitat de l'aula en relació amb els coneixements aportats per la investigació didàctica com un element clau per a la innovació docent i la millora de l'educació a les escoles del nostre país.
Resumen: Optativa que forma parte de la mención de Lenguas de la titulación de Educación Primaria y que se dedica a profundizar sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas oficiales. Se orienta a reflexionar sobre los retos más difíciles que presentan las prácticas de la formación lingüística de los escolares en Cataluña y a hallar planteamientos didácticos para trabajar en las aulas. Se organiza a base de un trabajo de seminario que pone en contacto constantemente las prácticas docentes con los marcos teóricos que las fundamentan y explican. Los objetivos de la asignatura consisten en lograr conocimientos y habilidades en los siguientes aspectos de la didáctica de la lengua: - La selección y la integración de distintos tipos de contenidos lingüísticos y comunicativos del currículum en unidades de enseñanza y aprendizaje inspiradas en los resultados de las investigaciones actuales, unidades que se suelen conocer por el nombre de "proyectos" o "secuencias didácticas". La relación con los contenidos de las otras áreas. - La consideración del multilingüismo de nuestra sociedad y del currículum escolar como hechos que determinan la planificación de los aprendizajes lingüísticos y las propuestas de intervención en las aulas. - La observación reflexiva de la realidad del aula en relación con los conocimientos aportados por la investigación didáctica como un elemento clave para la innovación docente y la mejora de la educación en las escuelas de nuestro país.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Educació primària [2500798]
Plan de estudios: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]



Català
4 p, 101.8 KB

Anglès
4 p, 101.7 KB

Castellà
4 p, 102.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-05, última modificación el 2020-02-29



   Favorit i Compartir