Fonaments d'Informàtica [103806]
Roca Marva, Francesc Xavier
Sorribes Gomis, Joan
Diaz Chito, Katerine
Garrido Sanz, Lidia
Benavente Vidal, Robert
Piedrafita Farras, Joan Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Título variante: Fundamentals of Computing
Título variante: Fundamentos de Informática
Fecha: 2019-20
Resumen: Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la informàtica. Es divideix en dos grans eixos: el 1 Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la informàtica. Es divideix en dos grans eixos: el primer comprèn l'estudi dels aspectes metodològics de la programació i l'aprenentatge d'un llenguatge d'alt nivell i el segon consisteix en la introducció dels conceptes bàsics de l'estructura dels computadors i dels principis de disseny. Per tant, els objectius generals que es proposen per a l'assignatura són els següents: Proporcionar una visió general de la informàtica, introduint els seus antecedents històrics i explicant els conceptes bàsics: maquinari, programari, sistema operatiu, estructura d'un ordinador, algorisme, programa i llenguatges de programació, compilador, intèrpret, etc. Familiaritzar l'alumne/a amb l'ordinador. Entendre el cicle de vida del software: analitzar el problema (entendre el que se'ns demana), disseny (proposar una solució al problema), implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida), prova (realització d'un test de manera sistemàtica per assegurar la correctesa de la solució implementada). Dotar l'alumne/a de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes, introduint de manera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa i estructurada de programació, basada fonamentalment en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Introduir a l'alumne/a en un llenguatge de programació real. Es pretén que l'alumne percebi la diferència entre la flexibilitat de la notació pseudo-algorísmica que s'empra en els primers temes i l'estricta sintaxi d'un llenguatge de programació real, tant en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del llenguatge), sintàctics (regles per combinar-les) i semàntics (significat de les mateixes). Habituar l'alumne/a a desenvolupar programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la compressió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per als tipus de dades, etc. Proporcionar una visió de les unitats funcionals de l'ordinador i la seva interconnexió. Oferir a l'alumne/a un coneixement ampli del funcionament de l'ordinador a baix nivell. Introduir el codi màquina i el llenguatge assemblador i mostrar la traducció de les estructures bàsiques d'alt nivell a baix nivell. Mostrar els diferents nivells de maquinari i programari necessaris pel funcionament dels ordinadors i la seva interconnexió.
Resumen: Esta asignatura tiene un carácter general e introductorio a la informática. Se divide en dos grandes ejes: el primero comprende el estudio de los aspectos metodológicos de la programación y el aprendizaje de un lenguaje de alto nivel y el segundo consiste en la introducción de los conceptos básicos de la estructura de los 1 lenguaje de alto nivel y el segundo consiste en la introducción de los conceptos básicos de la estructura de los computadores y de los principios de diseño. Por tanto, los objetivos generales que se proponen para la asignatura son los siguientes: Proporcionar una visión general de la informática, introduciendo sus antecedentes históricos y explicando los conceptos básicos: hardware, software, sistema operativo, estructura de un ordenador, algoritmo, programa y lenguajes de programación, compilador, intérprete, etc. Familiarizar al alumno / a con el ordenador. Entender el ciclo de vida del software: analizar el problema (entender lo que se nos pide), diseño (proponer una solución al problema), implementación (codificación en un lenguaje de programación de la solución elegida), prueba (realización de un test de manera sistemática para asegurar la corrección de la solución implementada). Dotar al alumno / a de la capacidad de diseño de algoritmos para la resolución de problemas, introduciendo de manera progresiva y sistemática una metodología rigurosa y estructurada de programación, basada fundamentalmente en la técnica del diseño descendente de algoritmos. Introducir al alumno / a en un lenguaje de programación real. Se pretende que el alumno perciba la diferencia entre la flexibilidad de la notación pseudo-algorítmica que se emplea en los primeros temas y la estricta sintaxis de un lenguaje de programación real, tanto en sus aspectos léxicos (palabras válidas del lenguaje ), sintácticos (reglaspara combinarlas) y semánticos (significado de las mismas). Habituar al alumno / a desarrollar programas siguiendo unas normas de estilo tendentes a conseguir programas de calidad. Dentro de estas normas de estilo engloban aquellas que facilitan la compresión del código, como pueden ser el uso de comentarios, la indentación del código, la utilización de nombres adecuados para los tipos de datos, etc. Proporcionar una visión de las unidades funcionales del ordenador y su interconexión. Ofrecer al alumno / a un conocimiento amplio del funcionamiento del ordenador a bajo nivel. Introducir el código máquina y el lenguaje ensamblador y mostrar la traducción de las estructuras básicas de alto nivel a bajo nivel. Mostrar los diferentes niveles de hardware y software necesarios para el funcionamiento de los ordenadores y su interconexión.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Enginyeria Informàtica [2502441]
Plan de estudios: Grau en Enginyeria Informàtica [958]



Català
9 p, 125.9 KB

Anglès
9 p, 123.9 KB

Castellà
9 p, 125.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-05, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir