Productors i Tipologies Documentals I [42106]
Pérez Ventayol, Joan
Guiu Rius, Pere Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Esc. Superior d'Arxivística i Gestió de Documents

Additional title: Document Creators and Types I
Additional title: Productores y Tipologías Documentales I
Date: 2019-20
Abstract: El mòdul està format per dues línies formatives. La primera és Fons i documents de l'Administració Pública i l'altra és Circuits administratius. Disseny i millora. Cada una d'elles té un professor específic i un temari propi, i es desenvolupen de forma independent, amb calendari, continguts, metodologies i avaluació pròpies. És un mòdul i unes línies formatives que no requereixen d'uns coneixements previs sinó que és un mòdul bàsic que posa els fonaments dels principis bàsics de l'arxivística aplicada especialment a l'administració pública. En aquest sentit, l'administració pública està experimentant una profunda transformació en les seves formes organitzatives a conseqüència del canvi legislatiu, en els mitjans tecnològics, en els seus objectius i en el marc social i polític en el qual desenvolupa la seva activitat, cada cop més exigent pel que fa a l'eficiència i a la transparència. Aquesta transformació té una traducció directa en la gestió de la informació i en la producció documental vinculada als procediments que executa. És necessària una visió àmplia per actuar sobre els fons històrics i sobre els reptes de la nova administració electrònica, passant pel coneixement dels processos administratius i dels circuits que donen lloc a la producció documental actual. Línia formativa Fons i documents de l'Administració Pública Conèixer els principals conceptes requerits per a la comprensió i el desenvolupament del treball arxivístic amb fons documentals de l'Administració pública. Identificar adequadament els processos administratius en els quals s'han generat i es generen els documents i identificar el marc legal i normatiu i el context històric de les administracions públiques. Conèixer els fons i identificar les principals tipologies documentals de l'Administració pública. Avaluar i entendre l'impacte de l'administració electrònica en el procediment administratiu, la producció i el tractament arxivístic dels documents en aquest nou entorn. Saber posicionar l'arxiu com a agent estratègic d'innovació dins l'Administració i com a agent implicat en la transparència, l'accés a la informació pública i el bon govern. Línia formativa Circuits administratius. Disseny i millora 1 Preparar catàlegs de productes i serveis, en correspondència amb els Quadres de Classificació de l'organització. Conèixer la metodologia APS, tècniques d'anàlisi, disseny i millora de la producció administrativa, manuals de procediment, protocols de treball, diagramació de processos, esquema general de circuits, gràfic global, recorreguts documentals. Millorar els continguts d'informació, sistematitzar el treball, calcular indicadors dels documents, circuits i documents crítics, problemàtica, actuació sobre circuits i unitats. Simplificar els circuits prèviament a la seva informatització integral. Dotar decriteris i pautes de normalització i millora documental, a nivell individual i global de tot el circuit. Detectar circuits problemàtics, unitats ineficients, documents innecessaris i informacions redundants.
Abstract: El módulo está formado por dos líneas formativas. La primera es Fondos y documentos de la Administración Pública y la otra es Circuitos administrativos. Diseño y mejora. Cada una de ellas tiene un profesor específico y un temario propio, y se desarrollan de forma independiente, con calendario, contenidos, metodologías y evaluación propias. Es un módulo y unas líneas formativas que no requieren de unos conocimientos previos, sino que es un módulo básico que pone los fundamentos de los principios básicos de la archivística aplicada especialmente en la administración pública. En este sentido, la administración pública está experimentando una profunda transformación en sus formas organizativas consecuencia del cambio legislativo, en los medios tecnológicos, en sus objetivos y en el marco social y político en el que desarrolla su actividad, cada vez más exigente en cuanto a la eficiencia y la transparencia. Esta transformación tiene una traducción directa en la gestión de la información y en la producción documental vinculada a los procedimientos que ejecuta. Es necesaria una visión amplia para actuar sobre los fondos históricos y sobre los retos de la nueva administración electrónica, pasando por el conocimiento de los procesos administrativos y de los circuitos que dan lugar a la producción documental actual. Línia formativa Fondos y documentos de la Administración Pública Conocer los principales conceptos requeridos para la comprensión y el desarrollo del trabajo archivístico con fondos documentales de la Administración pública. Identificar adecuadamente los procesos administrativos en los que se han generado y se generan los documentos e identificar el marco legal y normativo y el contexto histórico de las administraciones públicas. Conocer los fondos e identificar las principales tipologías documentales de la Administración pública. Evaluar y entender el impacto de la administración electrónica en el procedimiento administrativo, la producción y el tratamiento archivístico de los documentos en este nuevo entorno. Saber posicionar el archivo como agente estratégico de innovación dentro de la Administración y como agente implicado en la transparencia, el acceso a la información pública y el buen gobierno. 1 Línia formativa Circuitos administrativos. Diseño y mejora Preparar catálogos de productos y servicios, en correspondencia con los Cuadros de Clasificación de la organización. Conocer la metodología APS, técnicas de análisis, diseño y mejora de la producción administrativa, manuales de procedimiento, protocolos de trabajo, diagramación de procesos, esquema general de circuitos, gráfico global, recorridos documentales. Mejorar los contenidos de información, sistematizar el trabajo, calcular indicadores de los documentos, circuitos y documentos críticos, problemática, actuación sobre circuitos y unidades. Simplificar los circuitos previamente a su informatización integral. Dotarde criterios y pautas de normalización y mejora documental, a nivel individual y global de todo el circuito. Detectar circuitos problemáticos, unidades ineficientes, documentos innecesarios e informaciones redundantes.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà.
Studies: Arxivística i Gestió de Documents [4312208]
Study plan: Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]



Català
7 p, 116.4 KB

Anglès
7 p, 118.1 KB

Castellà
7 p, 116.2 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2019-07-05, last modified 2020-02-06



   Favorit i Compartir