Comunitat, Intervenció Socioeducativa i Desigualtats: Tendències de Recerca Actuals [43219]
Úcar Martínez, Xavier
Bertrán Tarrés, Marta
Arnau Sabates, Laura
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Community, Social and Educational Intervention and Inequalities: Current Research Trends
Títol variant: Comunidad, Intervención Socioeducativa y Desigualdades: Tendencias de Investigación Actuales
Data: 2019-20
Resum: Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Desigualtats, recerca i acció educativa i és optatiu de la resta d'especialitats Aquest mòdul pretén oferir les eines necessàries per a poder analitzar les situacions i escenaris comunitaris des de la recerca, per a poder generar respostes educatives adequades. En la proposta s'incidirà en especial en el coneixement dels entorns de l'educació comunitària i les dimensions -capital social, xarxes socials, capacitació parental i relació entre iguals- que condueixen a l'empoderament dels grups en entorns complexos. A partir de la utilització de recursos teòrics, metodològics i epistemològics que afavoreixen l'estudi i l'anàlisi de la intervenció socioeducativa en contextos comunitaris, el mòdul permetrà innovar en el disseny, planificació i desenvolupament de projectes i programes socioeducatius. S'abordaran les següents temàtiques: Educació comunitària, capital social, xarxes socials i empoderament Infància i adolescència en risc, sistemes de protecció, capacitació parental, relació entre iguals.
Resum: Este módulo es obligatorio de la especialidad de Desigualdades, investigación y acción educativa y es optativo del resto de especialidades Este módulo pretende ofrecer las herramientas necesarias para poder analizar las situaciones y escenarios comunitarios desde la investigación, para poder generar respuestas educativas adecuadas. En la propuesta se incidirá en especial en el conocimiento de los entornos de la educación comunitaria y las dimensiones -capital social, redes sociales, capacitación parental y relación entre iguales- que conducen al empoderamiento de los grupos en entornos complejos. A partir de la utilización de recursos teóricos, metodológicos y epistemológicos que favorecen el estudio y el análisis de la intervención socioeducativa en contextos comunitarios, el módulo permitirá innovar en el diseño, planificación y desarrollo de proyectos y programas socioeducativos. Se abordarán las siguientes temáticas: Educación comunitaria, capital social, redes sociales y empoderamiento Infancia y adolescencia en riesgo, sistemas de protección, capacitación parental, relación entre iguales.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà.
Titulació: Recerca en Educació [4313815]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]



Català
6 p, 111.2 KB

Anglès
5 p, 108.3 KB

Castellà
6 p, 111.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-05, darrera modificació el 2020-01-16



   Favorit i Compartir