La convergència entre el periodisme, la publicitat i les relacions públiques en el nou sistema mediàtic
Ginesta Portet, Xavier 1983- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Títol variant: The Convergence between Journalism and Advertising in the new media system
Data: 2007
Resum: Els actors del sistema mediàtic (mitjans de comunicació, agències de notícies, gabinets de premsa i agències de publicitat i relacions públiques) són complexos i mantenen relacions dialèctiques entre ells. En aquest sentit, ens podem qüestionar si és necessària una formació diferenciada dels professionals d'aquestes empreses o institucions a l'hora de dialogar amb la resta. Aquest article analitza fins a quin punt els professionals de la comunicació que treballen en algun d'aquests actors han de tenir coneixements, no solament del tractament de la informació d'actualitat, sinó també de màrqueting, publicitat o relacions públiques, per poder desenvolupar la seva tasca.
Resum: Actors of media systems (mass media, news agencies, press offices and advertising agencies) are complex and they establish dialectic relation between them. Hence, we can question whether it is necessary a different occupational training for the professionals who work in these companies. In this article, we analyse whether the communication professionals of these actors need not only the knowledge of how to deal with news, but also knowledge about marketing, advertising and public relations in their jobs.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Periodisme ; Gabinet de comunicació ; Màrqueting ; Relacions públiques ; Comunicació social ; Comunicació institucional ; Journalism ; Press office ; Marketing ; Public relations ; Social communication ; Institutional communication
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 35 (2007) p. 213-224, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/74271


12 p, 480.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-10-31, darrera modificació el 2023-05-22



   Favorit i Compartir