Imatges i símbols. relacions afectives i de gènere [101687]
Martorell Soldevila, Nuria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Images and Symbols: Affective and Gender Relations
Additional title: Imágenes y símbolos: relaciones afectivas y de género
Date: 2019-20
Abstract: L'estudi de les diferents formes d'interpretació i producció dels sistemes simbòlics de la nostra cultura ens permeten conèixer aspectes importants de les representacions mentals i també d'aspectes funcionals de l'individu, la qual cosa constitueix una eina important de diagnòstic i intervenció d'ordre psicològic i pedagògic. 1. Estudi de les representacions mentals expressades a través de diferents sistemes de simbolització: temes d'ordre cognitiu, i en especial d'ordre socio-afectiu i de gènere. 2. Estudi de l'evolució i la construcció d'alguns sistemes de símbols i signes de la nostra cultura (construcció dels significats del llenguatge, dels objectes, de les imatges gràfiques (dibuix), audiovisuals, etc. ) per part de la població infantil i adulta. Mecanismes psicològics i funcionals d'elaboració i d'interpretació d'aquests sistemes simbòlics. 3. Utilització dels estudis anteriorment esmentats com a instrument d'anàlisi psicològica i psicopedagògica de les conductes de simbolització en diversos temes en general i en particular en els esmentats temes d'ordre socio-afectiu i de gènere 4. Aportació d'enfocaments psicopedagògics conseqüents, d'utilitat en tasques de diagnòstic i reeducació específica. En acabar l'assignatura l'alumnat hauria de ser capaç de: 1. Conèixer les relacions entre alguns sistemes de simbolització pròpies de la nostra cultura i l'evolució de les representacions mentals de l'individu. 2. Conèixer els mecanismes psicològics que tenen lloc quan els individus construeixen aquests sistemes 1 2. Conèixer els mecanismes psicològics que tenen lloc quan els individus construeixen aquests sistemes de simbolització (llenguatge, accions simbòliques, imatges, dibuix, escriptura, etc. ). Quan els han d'entendre i quan els han de produir. 3. Utilitzar els esmentats sistemes de simbolització com a eines d'exploració sobre temes diversos, en especial els temes d'ordre socio-afectiu i de gènere. 4. Utilitzar diferents sistemes de simbolització en tasques d'ordre psicològic i psicopedagògic.
Abstract: El estudio de las diferentes formas de interpretación y producción de los sistemas simbólicos de nuestra cultura nos permiten conocer aspectos importantes de las representaciones mentales y también de aspectos funcionales del individuo, lo que constituye una herramienta importante de diagnóstico e intervención psicológica y pedagógica. Objetivos 1. Estudio de las representaciones mentales expresadas a través de diferentes sistemas de simbolización: temas de orden cognitivo, y en especial de orden socio-afectivo y de género. 2. Estudio de la evolución y la construcción de algunos sistemas de símbolos y signos de nuestra cultura (construcción de los significados del lenguaje, de los objetos, de las imágenes gráficas (dibujo), audiovisuales, etc. ) por parte de la población infantil y adulta. Mecanismos psicológicos y funcionales de elaboración y de interpretación de estos sistemas simbólicos. 3. Utilización de los estudios anteriormente mencionados como instrumento de análisis psicológico y psicopedagógica de las conductas de simbolización en diversos temas en general y en particular en los mencionados temas de orden socio-afectivo y de genero 4. Aportación de enfoques psicopedagógicos consecuentes, de utilidad en tareas de diagnóstico y reeducación específica. Al finalizar la asignatura el estudiantado debería ser capaz de: 1. Conocer las relaciones entre algunos sistemas de simbolización propias de nuestra cultura y la evolución de las representaciones mentales del individuo. 2. Conocer los mecanismos psicológicos que tienen lugar cuando los individuos construyen estos 1 2. Conocer los mecanismos psicológicos que tienen lugar cuando los individuos construyen estos sistemas de simbolización (lenguaje, acciones simbólicas, imágenes, dibujo, escritura, etc. ). Cuando los deben entender y cuando los han de producir. 3. Utilizar los mencionados sistemas de simbolización como herramientas de exploración sobre temas diversos, en especial los temas de orden socio-afectivo y de género. 4. Utilizar diferentes sistemas de simbolización en tareas de orden psicológico y psicopedagógico.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Logopèdia [2500893]
Study plan: Grau en Logopèdia [1383]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 113.0 KB

Anglès
7 p, 111.5 KB

Castellà
7 p, 111.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2019-07-12, last modified 2023-01-28



   Favorit i Compartir