Les matemàtiques en el currículum d'educació infantil [101986]
Sala Sebastià, Gemma
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Mathematics on the Early Childhood Education Curriculum
Título variante: Las matemáticas en el currículo de educación infantil
Fecha: 2019-20
Resumen: Aquesta assignatura està pensada per ser cursada quan els alumnes ja han fet tota la formació bàsica. És una assignatura centrada en una didàctica específica i s'imparteix simultàniament amb altres didàctiques específiques. S'hi desenvolupa el coneixement del currículum matemàtic d'educació infantil, començant pels marcs legals; seguint amb blocs de continguts principals: lògica i nombre; fent especial èmfasi en el contingut i la didàctica de zero a tres. La continuació natural d'aquesta assignatura és l'assignatura de quart curs: "La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil". L'estudiant que hagi superat les dues assignatures obligatòries de didàctica de les matemàtiques té la possibilitat de cursar, en el darrer semestre de la carrera, l'assignatura optativa "Joc i activitat matemàtica en l'educació infantil". Objectius: 1. - Conèixer els trets fonamentals del currículum de zero a sis anys, fent èmfasi en els aspectes matemàtics. 2. - Conèixer el contingut matemàtic curricular dels 0 als 3 anys i dels 3 als 6 anys: lògica i nombre. 3. - Conèixer les formes d'organització del treball matemàtic dels 0 als 6 anys. 4. - Dissenyar situacions d'aprenentatge matemàtic per a infants de 0 a 3 anys.
Resumen: Esta asignatura está pensada para llevarse a cabo cuando los alumnos ya hayan cursado toda la formación básica. Es una asignatura enfocada en una didáctica específica y se imparte simultáneamente con otras didácticas específicas. En ella, se desarrolla el conocimiento del currículo matemático de educación infantil, empezando por los marcos legales; siguiendo con bloques de contenidos principales: lógica y número; dando especial énfasis en el contenido y la didáctica de cero a tres años. Esta asignatura tiene su continuación natural, en el cuarto curso, en la asignatura "La práctica matemática en el aula de infantil". El estudiante que haya superado las dos asignaturas obligatorias de didáctica de las matemáticas tiene la posibilidad de cursar, en el último semestre de la carrera, la asignatura optativa "Juego y actividad matemática en la educación infantil" Objetivos: 1. - Conocer los rasgos fundamentales del currículo de cero a seis años, haciendo énfasis en los aspectos matemáticos. 2. - Conocer el contenido matemático curricular de los 0 a los 3 años y de 3 a 6 años: lógica y número. 3. - Conocer formas de organización del trabajo matemático de los 0 a los 6 años. 4. - Diseñar situaciones de aprendizaje matemático per niños de 0 a 3 años.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació Infantil [847]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 110.5 KB

Anglès
5 p, 110.6 KB

Castellà
5 p, 109.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir