Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil II [101988]
Banque Martinez, Neus
Fontán Rodríquez, Adelaida
Muzzi, Sandra
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Teaching Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education II
Título variante: Didáctica del conocimiento del medio natural y social en educación infantil II
Fecha: 2019-20
Resumen: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i experimentals. La Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social en Ed. Infantil II suposa una assignatura que dóna continuïtat i completa el procés d'aprenentatge de l'assignatura Didàctica del Coneixement del Medi Natural i Social I que es recomana que l'alumnat hagi realitzat el semestre anterior. La nova assignatura proposa desenvolupar les competències professionals relacionades amb l'aplicació a l'aula dels coneixements adquirits a l'assignatura anterior i la capacitat de justificar adequadament la seva pràctica. Es centra en el coneixement, l'anàlisi i el disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de l'àrea de descoberta de l'entorn natural i social a l'educació infantil. Objectius formatius: 1. Analitzar situacions didàctiques segons els paràmetres de la teoria i del currículum per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació a l'aula. 2. Conèixer, ser capaç d'analitzar i innovar seqüències didàctiques prèviament dissenyades i/o aplicades a l'aula, tot justificant des de la teoria, l'adequació de la pràctica que es proposa. 3. Conèixer i ser capaç d'analitzar pràctiques didàctiques interdisciplinàries d'aula d'infantil, tot identificant els continguts de l'àrea de descoberta de l'entorn i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Dissenyar situacions i/o seqüències didàctiques personals e innovadores, a partir de la teoria 1 4. Dissenyar situacions i/o seqüències didàctiques personals e innovadores, a partir de la teoria treballada i les directrius curriculars i del context educatiu, de manera que demostrin l'autonomia i creativitat necessàries per poder exercir la seva professió docent de manera competent. 5. Saber comunicar-se amb actors del món professional vinculats a l'educació infantil, per tal de resoldre problemes didàctics de manera compartida i efectiva.
Resumen: Contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y la ciencias experimentales. La Didáctica del Conocimiento del Medio Natural y Social en Ed. Infantil II supone una asignatura que da continuidad y complementa el proceso de aprendizaje de la asignatura Didáctica del Conocimiento del Medio Natural y Social I que se recomienda que el alumnado haya realizado el semestre anterior. La nueva asignatura propone desarrollar las competencias profesionales relacionadas con la aplicación en el aula de los conocimientos adquiridos en la asignatura anterior y la capacidad de justificar adecuadamente su práctica. Se centra en el conocimiento, el análisis y el diseño de situaciones educativas para la enseñanza y aprendizaje de la Área de Conocimiento del Entorno natural y social del currículum de Educación Infantil. Objetivos formativos: 1. Analizar situaciones didácticas según los parámetros de la teoría y del currículo para hacer un diagnóstico sobre su pertenencia y adecuación en el aula. 2. Conocer, ser capaz de analizar e innovar secuencias didácticas previamente diseñadas y / o aplicadas en el aula, justificando desde la teoría, la adecuación de la práctica que se propone. 3. Conocer y ser capaz de analizar prácticas didácticas interdisciplinares de una aula de Infantil, 1 3. Conocer y ser capaz de analizar prácticas didácticas interdisciplinares de una aula de Infantil, identificando los contenidos del Área de descubrimiento del entorno y los de otras áreas que se trabajan. 4. Diseñar situaciones y / o secuencias didácticas personales y novedosas, a partir de la teoría trabajada y las directrices curriculares y del contexto educativo, de manera que demuestren la autonomía y creatividadnecesarias para poder ejercer su profesión docente de manera competente. 5. Saber comunicarse con actores del mundo profesional vinculados a la educación infantil, a fin de resolver problemas didácticos de manera compartida y efectiva.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació infantil [847]



Català
7 p, 130.4 KB

Anglès
7 p, 117.0 KB

Castellà
7 p, 117.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2020-02-27



   Favorit i Compartir