Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989]
Muzzi, Sandra
Fontán Rodríquez, Adelaida
Banque Martinez, Neus
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Teaching Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education I
Título variante: Didáctica del conocimiento del medio natural y social en educación infantil I
Fecha: 2019-20
Resumen: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. Per això des de la concepció fins l'aplicació a l'aula de l'assignatura, les dues àrees treballen en base a una estructura interdisciplinària. La "Didàctica del Coneixement del Medi social i Natural I" constitueix una assignatura que es proposa reflexionar sobre els fonaments de l'àrea de descoberta de l'entorn a l'educació infantil tot establint vincles amb les disciplines culturals de referència com són la didàctica de les ciències experimentals i de les ciències socials. Es pretén així desenvolupar criteris didàctics basats en un coneixement del currículum de l'àrea de descoberta de l'entorn, de les teories, models i principis sobre l'ensenyament i aprenentatge a l'educació infantil, i sobre una concepció del món natural i social orientada a la sostenibilitat. Objectius formatius: 1. Identificar i valorar les aportacions de les ciències experimentals i de les ciències socials com a àmbits culturals de la societat occidental i la seva rellevància en l'educació. 2. Identificar les característiques d'una programació escolar i d'aula que incorpora la complexitat en el marc de l'Educació per a la sostenibilitat, la igualtat d'oportunitats, la coeducació i la ciudadania global. 3. Analitzar el currículum d'educació infantil corresponent a l'àrea de descoberta de l'entorn. 1 3. Analitzar el currículum d'educació infantil corresponent a l'àrea de descoberta de l'entorn. 4. Conèixer les teories més rellevants, models i principis de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals i de les ciències socials a l'educació infantil. 5. Analitzar situacions didàctiques diverses que es donen a l'escola infantil i identificar-ne les finalitats i els continguts de ciències experimentals i de ciències socials que s'hi treballen, tot valorant-ne la seva adequació.
Resumen: Contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica espe La "Didáctica del Conocimiento del Medio social y Natural Y" constituye una asignatur Objetivos formativos: 1. Identificar y valorar las aportaciones de las ciencias experimentales y de las ciencia 2. Identificar las características de una programación escolar y de aula que incorpora 3. Analizar el currículo de educación infantil correspondiente al área de descubrimient 4. Conocer las teorías más relevantes, modelos y principios de la enseñanza y aprend 5. Analizar situaciones didácticas diversas que se dan en la escuela infantil e identific.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació infantil [847]



Català
7 p, 118.1 KB

Anglès
7 p, 117.4 KB

Castellà
7 p, 117.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2020-02-06



   Favorit i Compartir