Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059]
Fortuny Aymemí, Josep Maria
Chico Gutierrez, Judit
Guinjoan Francisco, Marc
Clemente Ciscar, Francisco
Prat Moratonas, Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Management and Innovation in the Mathematics Classroom
Títol variant: Gestión e innovación en el aula de matemáticas
Data: 2019-20
Resum: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. S'imparteix quan l'alumnat ja ha cursat les assignatures obligatòries: "Matemàtiques per mestres" i "Aprenentatge de les matemàtiques i currículum". Des de l'assignatura Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que els estudiants han adquirit a les altres assignatures de matemàtica i didàctica de les matemàtiques necessaris per l'ensenyament de la matemàtica en l'etapa de primària. Aquesta assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum de matemàtica de primària en la planificació, el disseny i l'avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics, exemplificant-los en els següents continguts matemàtics curriculars: 1 1. Geometria: transformacions geomètriques: simetria. Semblança. 2. Nombres racionals: nombres decimals i operacions, concepte de fracció i representacions. 3. Mesura: magnituds i unitats de mesura,procediments de mesura. Proporcionalitat. Es concreten els següents objectius específics: 1. Conèixer diferents elements teòrics per a l'anàlisi didàctic de situacions d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a primària. 2. Adquirir competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic pel disseny, planificació, gestió i avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge sobre nombres, mesura i geometria. 3. Conèixer i analitzar situacions didàctiques, interdisciplinàries i innovadores, identificant els continguts matemàtics i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Afavorir aspectes innovadors relatius a gestió de l'aula de matemàtica i l'ús de recursos didàctics. 5. Dissenyar intervencions per l'ensenyament de la matemàtica a primària, a partir del currículum i les seves directrius teòriques.
Resum: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. Se imparte cuando el alumnado ya ha cursado las asignaturas obligatorias: "Matemáticas para maestros" y "Aprendizaje de las matemáticas y currículo". Desde la asignatura Gestión e innovación a la aula de matemáticas se quiere incidir en la capacidad de relacionar e integrar los conocimientos que los estudiantes han adquirido a otras asignaturas de matemática y didáctica de las matemáticas necesarios para la enseñanza de la matemática en la etapa de primaria. Esta asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo de matemática de primaria en la planificación, el diseño y la evaluación de tareas y secuencias de enseñanza y aprendizaje de contenidos matemáticos, ejemplificándolos en los siguientes contenidos matemáticos curriculares: 1. Geometría: transformaciones geométricas: simetría. Semejanza. 1 1. Geometría: transformaciones geométricas: simetría. Semejanza. 2. Números racionales: números decimales y operaciones, concepto de fracción y representaciones. 3. Medida: magnitudes y unidades de medida, procedimientos de medida. Proporcionalidad. Se concreten los siguientes objetivos específicos: 1. Conocer diferentes elementos teóricos para el análisis didáctico de situaciones de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas a primaria. 2. Adquirir competencias profesionales de análisis didáctico y matemático por el diseño, planificación, gestión y evaluación de tareas y secuencias de enseñanza y aprendizaje sobre números, medida y geometría. 3. Conocer y analizar situaciones didácticas, interdisciplinarias e innovadoras, identificando los contenidos matemáticos y los de otras áreas que se trabajan. 4. Favorecer aspectos innovadores relativos a gestión del aula de matemática y el uso de recursos didácticos. 5. Diseñar intervenciones para la enseñanza de la matemática a primaria, a partir del currículo y sus directrices teóricas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [896]



Català
6 p, 127.4 KB

Anglès
6 p, 124.4 KB

Castellà
6 p, 126.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2019-07-26



   Favorit i Compartir