Llenguatges i currículums [102076]
Margallo Gonzalez, Ana Maria
Aliagas Marín, Cristina
Fittipaldi, Martina
Duran Pasola, Mireia
Munita Jordán, Felipe
Real Mercadal, Maria Neus
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Languages and Curricula
Títol variant: Lenguajes y currículos
Data: 2019-20
Resum: La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. L'ensenyament i l'aprenentatge de la literatura al cicle inicial de l'EP. L'ensenyament i aprenentatge de la literatura als cicles mitjà i superior de l'EP. En finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de: Conèixer el currículum actual de llengües per a l'Educació Primària, i interpretar-lo a partir de les bases teòriques i dels documents oficials del Departament d'Educació, per poder valorar les pràctiques docents i els materials curriculars (analògics o digitals) que tenen com a finalitat l'aprenentatge de les llengües i la formació lingüística dels escolars. Entendre la llengua com a part de l'activitat humana contextualitzada i destacar-ne la seva funció epistèmica en la construcció dels coneixements escolars. Saber planificar i actuar en els processos que intervenen en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en 1 Saber planificar i actuar en els processos que intervenen en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en l'etapa dels primers aprenentatges de l'ús de la llengua escrita. Conèixer la literatura infantil adequada als primers cursos de primària i adquirir la competència didàctica i professional necessària per poder relacionar els materials i aprenentatges literaris amb l'aprenentatge de la lectoescriptura. Adquirir el coneixement i competència didàcticsiprofessionals per observar, interpretar, avaluar i regular tasques docents i d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural dels i les alumnes d'Educació Primària. Conèixer els fonaments teòrics de la didàctica de la literatura que permeten explicar els fenòmens que tenen lloc a l'aula i fer propostes d'innovació per millorar l'aprenentatge d'aquest àmbit.
Resum: La finalidad de esta asignatura es la adquisición de las bases para la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y el conocimiento del currículo de lenguas en la Educación Primaria, así como de los conocimientos y prácticas educativas sobre los siguientes ámbitos específicos de didáctica de la lengua y la literatura: • La enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita. • La enseñanza y el aprendizaje de la literatura en el ciclo inicial de la EP. • La enseñanza y aprendizaje de la literatura en los ciclos medio y superior de la EP. Al finalizar la asignatura el alumno deberá: • Conocer el currículo actual de lenguas para la Educación Primaria, e interpretarlo a partir de las bases teóricas y los documentos oficiales del Departamento de Educación, para poder valorar las prácticas docentes y los materiales curriculares (analógicos o digitales) que tienen como finalidad el aprendizaje de las lenguas y la formación lingüística de los escolares. • Entender la lengua como parte de la actividad humana contextualizada y destacar su función epistémica en 1 • Entender la lengua como parte de la actividad humana contextualizada y destacar su función epistémica en la construcción de los conocimientos escolares. • Saber planificar y actuar en los procesos que intervienen en el aprendizaje de la lectura y la escritura en la etapa de los primeros aprendizajes del uso de la lengua escrita. • Conocer la literatura infantil adecuada a los primeros cursos de primaria y adquirir la competencia didáctica y profesional necesaria para poder relacionar los materiales y aprendizajes literarios con el aprendizaje de la lectoescritura. • Adquirir el conocimiento y competencia didácticos y profesionales para observar, interpretar, evaluar y regular tareas docentes y de aprendizaje que favorezcan el desarrollo de la competencia plurilingüe e intercultural de los alumnos de Educación Primaria. Conocer los fundamentos teóricos de la didáctica de la literatura que permiten explicar los fenómenos que tienen lugar en el aula y hacer propuestas de innovación para mejorar el aprendizaje de este ámbito.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [896]



Català
7 p, 131.3 KB

Anglès
7 p, 131.8 KB

Castellà
8 p, 131.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2019-07-26



   Favorit i Compartir