Direcció i Gestió de l'Allotjament II [103728]
Ruiz Aguado, Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Additional title: Accommodation Management II
Additional title: Dirección y Gestión del Alojamiento II
Date: 2019-20
Abstract: L'assignatura de Direcció i Gestió de l'Allotjament II pretén establir els paràmetres d'actuació per tal que elsalumnes de segon curs del Grau en Direcció Hotelera puguin gestionar des de la vesant més pràctica i de manera eficaç l'àrea d'allotjament d'un establiment hoteler. Així doncs i amb aquest objectiu, aquesta assignatura que suposa una continuació a la de Direcció i Gestió d'Allotjament I, inclou conceptes teòrics corresponents a la gestió de departament de pisos i majoritàriament continguts pràctics d'aplicació i teòric-pràctics. L'assignatura descriu l'estructura del departament de pisos i les seves relacions amb la resta dels departaments de l'hotel i la del seu personal. A partir d'aquests factors els alumnes aprenen a gestionar i analitzar els resultats, prendre decisions i vetllar pel bon funcionament de l'àrea d'allotjament com a principal activitat dins d'una empresa hotelera que genera la major part del ingressos. El temps total de dedicació prevista, correspon al concepte de gestió i practica d'allotjament on s'inclouen les practiques de formació (practiques residents) entenent-les com activitats monitoritzades que es porten a terme a les instal·lacions del Hotel Campus, totes elles relacionades amb la preparació i prestació del servei d'allotjament en un sentit molt ampli on s'inclouen les diferents tasques de consergeria, recepció pròpiament dita, reserves i comercialització, facturació i caixa, pisos i bugaderia. Al finalitzar l'assignatura l'alumne/a haurà de/d' ser capaç de: 1. Conèixer l'estructura del departament de pisos així com les competències, habilitats i tasques de cada un dels perfils laborals que l'integren. 2. Realitzar un anàlisi detallat dels processos de treball propis de l'àrea d'allotjament. 3. Familiaritzar-se amb la gestió i implantar models efectius de gestió i control. 4. Identificar els diferents itineraris i canals de comunicació amb la resta de departaments que configuren un hotel. 5. Establir les funcions pròpies del departament de pisos. 6. Determinar les diferents estructures organitzatives de personal necessàries que integren l'àrea d'allotjament. 7. Saber vehicular procediments i adaptar-los a les expectatives del client, les particularitats del capital 1 7. Saber vehicular procediments i adaptar-los a les expectatives del client, les particularitats del capital humà i els recursos materials disponibles. 8. Prendre decisions i dissenyar estratègies per el desenvolupament i millora del departament. 9. Integrar-se ràpida i eficaçment en els grups de treball departamentals relacionats amb l'àrea d'allotjament en diferents tipus d'establiments hotelers. 10. Ocupar una gestió departamental moderna, eficaç i orientada al client.
Abstract: La asignatura de Dirección y Gestión de Alojamiento II pretende establecer los parámetros de actuación para que los alumnos de segundo curso del Grado en Dirección Hotelera puedan gestionar de manera eficaz el área de alojamiento de un establecimiento hotelero, así como un conocimiento extenso de la misma. Así pues y con este objetivo, esta asignatura que supone una continuación a la de Gestión de Alojamiento I, incluye conceptos teóricos correspondientes a la gestión del departamento de pisos y mayoritariamente contenidos prácticos de aplicación y teórico-prácticos. La asignatura describe la estructura del departamento de pisos y sus relaciones con el resto de departamentos del hotel y la de su personal. A partir de estos factores los alumnos aprenden a gestionar y analizar los resultados, tomar decisiones y velar por el buen funcionamiento del área de alojamiento como principal actividad dentro de una empresa hotelera que genera la mayor parte de los ingresos. El tiempo total de dedicación prevista, corresponde al concepto de gestión y practica de alojamiento donde se incluyen las prácticas de formación (prácticas residentes) entendiéndolas como actividades monitorizadas que se llevan a cabo en las instalaciones del Hotel Campus, todas ellas relacionadas con la preparación y prestación del servicio de alojamiento en un sentido muy amplio donde se incluyen las diferentes tareas de conserjería, recepción propiamente dicha, reservas y comercialización, facturación y caja, pisos y lavandería. Al finalizar la asignatura el alumno / a deberá / de ser capaz de: 1. Conocer la estructura de un departamento de alojamiento, así como las competencias, habilidades y tareas de cada uno de los perfiles laborales que lo integran. 2. Realizar un análisis detallado de los procesos de trabajo propios del área de alojamiento. 3. Familiarizarse con la gestión e implantar modelos efectivos de gestión y control. 4. Identificar los diferentes itinerarios y canales de comunicación con el resto de departamentos que configuran un hotel. 5. Establecer las funciones propias de los departamentos integrantes del área de alojamiento. 6. Determinar las diferentes estructuras organizativas de personal necesarias que integran el área de alojamiento. 7. Saber vehicular procedimientos y adaptarlos a las expectativas del cliente, las particularidades del 1 7. Saber vehicular procedimientos y adaptarlos a las expectativas del cliente, las particularidades del capital humano y los recursos materiales disponibles. 8. Tomar decisiones y diseñar estrategias para el desarrollo y mejora del departamento. 9. Integrarse rápida y eficazmente en los grupos de trabajo departamentales relacionados con el alojamiento en diferentes tipos de establecimientos hoteleros. 10. Ocupar una gestión departamental moderna, eficaz y orientada al cliente.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Direcció Hotelera [2502904]
Study plan: Grau en Direcció Hotelera [1214]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 105.2 KB

Anglès
5 p, 104.6 KB

Castellà
5 p, 104.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2019-07-12, last modified 2023-01-28



   Favorit i Compartir