Programació Avançada [104338]
Valveny Llobet, Ernest
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Advanced Programming
Títol variant: Programación Avanzada
Data: 2019-20
Resum: Aquesta assignatura s'ha de veure com la continuació lògica de l'assignatura de Fonaments de Programació. L'objectiu bàsic és ampliar les nocions bàsiques de programació introduïdes a Fonaments de Programació i completar-les amb els principis de la programació orientada a objectes (POO). La programació orientada a objectes és una de les metodologies més esteses de disseny i programació. A la programació orientada a objectes el software s'organitza en classes que contenen mètodes (procediments) i atributs (dades). Les instàncies o objectes d'aquestes classes s'envien missatges les unes a les altres (fan "trucades" a mètodes d'altres objectes) aconseguint així la funcionalitat desitjada. Apart del concepte de classe, altres tres elements fonamentals de la POO són l'herència, la composició i la separació de les parts pública i privada de les classes. Durant el curs explicarem tots aquests conceptes de la POO i veurem com els podem utilitzar per construir solucions que siguin fàcilment extensibles en el futur, ja que una llei bàsica del software és que els canvis són inevitables. Per això explicarem també un conjunt de principis de disseny o heurístiques que ens diuen com s'han d'emprar els elements de la POO. I sobre ells encara, es construeixen els patrons de disseny, que són solucions a nivell de disseny OO a problemes recurrents, que apareixen sovint en resoldre problemes aparentment independents. D'aquesta forma, els objectius formatius de l'assignatura són els següents: Entendre i aplicar correctament els principis bàsics de la programació orientada a objectes: concepte de classe, objecte i encapsulament de dades. Entendre i aplicar a problemes reals els principis d'herència i composició de classes. Conèixer i aplicar els principis i patrons de disseny a la resolució de problemes de programació. Adquirir la capacitat de disseny i programació d'algorismes per a la resolució de problemes complexos, Utilitzar les estructures de programació i de representació de la informació més adients per la implementació d'un algorisme. Entendre el cicle de vida del software per la resolució de problemes de programació: anàlisi del 1 Entendre el cicle de vida del software per la resolució de problemes de programació: anàlisi del problema, disseny, implementació i prova. Desenvolupar els programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat.
Resum: Esta asignatura debe verse como la continuación lógica de la asignatura de Fundamentos de Programación. El objetivo básico es ampliar las nociones básicas de programación introducidas en Fundamentos de Programación y completarlas con los principios de la programación orientada a objetos (POO). La programación orientada a objetos es una de las metodologías más extendidas de diseño y programación. En la programación orientada a objetos el software se organiza en clases que contienen métodos (procedimientos) y atributos (datos). Las instancias u objetos de estas clases se envían mensajes unas a otras (hacen "llamadas" a métodos de otros objetos) consiguiendo así la funcionalidad deseada. Aparte del concepto de clase, otros tres elementos fundamentales de la POO son la herencia, la composición y la separación de las partes pública y privada de las clases. Durante el curso explicaremos todos estos conceptos de la POO y veremos cómo los podemos utilizar para construir soluciones que sean fácilmente extensibles en el futuro, ya que una ley básica del software es que los cambios son inevitables. Por ello explicaremos también un conjunto de principios de diseño o heurísticas que nos dicen cómo deben utilizarse los elementos de la POO. Y sobre ellos, todavía se construyen los patrones de diseño, que son soluciones a nivel de diseño OO a problemas recurrentes, que aparecen a menudo al resolver problemas aparentemente independientes. De esta forma, los objetivos formativos de la asignatura son los siguientes: Entender y aplicar correctamente los principios básicos de la programación orientada a objetos: concepto de clase, objeto y encapsulamiento de datos. Entender y aplicar a problemas reales los principios de herencia y composición de clases. Conocer y aplicar los principios y patrones de diseño a la resolución de problemas de programación. Adquirir la capacidad de diseño y programación de algoritmos para la resolución de problemas complejos, Utilizar las estructuras de programación y de representación de la información más adecuadas para la 1 Utilizar las estructuras de programación y de representación de la información más adecuadas para la implementación de un algoritmo. Entender el ciclo de vida del software para la resolución de problemas de programación: análisis del problema, diseño, implementación y prueba. Desarrollar los programas siguiendo unas normas de estilo tendentes a conseguir programas de calidad.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Enginyeria de Dades [2503758]
Pla d'estudis: Enginyeria de Dades [1394]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 109.1 KB

Anglès
5 p, 107.2 KB

Castellà
5 p, 108.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2023-07-29



   Favorit i Compartir