Expressió Escrita, Oral i Audiovisual [104895]
Morales Morante, Luis Fernando
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Written, Oral and Audiovisual Expression
Título variante: Expresión Escrita, Oral y Audiovisual
Fecha: 2019-20
Resumen: 1. Objectius d'aprenentatge generals: - Adquirir competències en el coneixement i l'ús dels sistemes i recursos expressius propis dels llenguatges escrit i audiovisual en l'àmbit de la publicitat i les relacions públiques. - Aprofundir en els coneixements relacionats amb la imatge i el so i vinculats al llenguatge audiovisual, que permetin analitzar i avaluar l'eficàcia de les produccions audiovisuals publicitàries. - Adquirir competències que permetin crear missatges escrits i audiovisuals aptes per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques. 2. Objectius d'aprenentatge específics: - Adquisició i comprensió de coneixements: Explicar què és el llenguatge audiovisual, atenent a diversos enfocs conceptuals. Conèixer els sistemes expressius propis de la imatge i el so i descriure les principals característiques tècnico-expressives. Conèixer les característiques bàsiques del llenguatge escrit i de la composició gràfica. - Aplicació dels coneixements: Planificar muntatges audiovisuals eficients atenent als aspectes bàsics de composició i combinació de les formes visuals i/o sonores i/o textuals. Planificar muntatges audiovisuals atenent al ritme del producte i la decodificació del mateix per part del receptor. Organitzar la seqüencialització temporal d'una peça audiovisual. - Anàlisi i síntesi dels coneixements: Relacionar el procés de creació audiovisual amb els aspectes perceptius i socio-culturals dels receptors. Atendre a les capacitats perceptives dels receptors per tal de facilitar la comprensió del muntatge audiovisual. Escollir el tractament narratiu i expressiu més adequat segons el relat publicitari que s'hagi de produir. Crear i planificar un relat publicitari audiovisual. - Avaluació dels coneixements: Avaluar l'eficàcia comunicativa d'una peça (o peces) publicitària audiovisual atenent a aspectes tecnològics i perceptius. Justificar la decisió d'ús d'uns recursos expressiu o altres, segons criteris narratius, expressius, perceptius i 1 Justificar la decisió d'ús d'uns recursos expressiu o altres, segons criteris narratius, expressius, perceptius i tecnològics. Proposar noves formes de tractament narratiu i expressiu d'una peça publicitària que afavoreixin l'eficàcia comunicativa. Resultats d'aprenentatge 1. Aplicar el pensament científic amb rigor. 2. Buscar, seleccionar i jerarquitzar qualsevol tipus de font i document útil per a l'elaboració de missatges publicitaris. 3. Contextualitzar els diferents corrents publicitaris i l'obra de publicitaris de referència. 4. Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir un treball eficient. 5. Demostrar esperit crític i autocrític. 6. Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom. 7. Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant a les llengües oficials (català i castellà) com en una tercera llengua. 8. Diferenciar les especificitats dels llenguatges comunicatius escrits i audiovisuals. 9. Explicar l'evolució de les tradicions publicitàries contemporànies internacionals. 10. Gestionar el temps de manera adequada. 11. Identificar els fonaments estructurals del sistema comunicatiu. 12. Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
Resumen: 1. Objetivos de aprendizaje generales: - Adquirir competencias en el conocimiento y el uso de los sistemas y recursos expresivos propios de los lenguajes escrito y audiovisual en el ámbito de la publicidad y las relaciones públicas. - Profundizar en los conocimientos relacionados con la imagen y el sonido y vinculados al lenguaje audiovisual, que permitan analizar y evaluar la eficacia de las producciones audiovisuales publicitarias. - Adquirir competencias que permitan crear mensajes escritos y audiovisuales aptas para la comunicación publicitaria y de las relaciones públicas. 2. Objetivos de aprendizaje específicos: - Adquisición y comprensión de conocimientos: Explicar qué es el lenguaje audiovisual, atendiendo a diversos enfoques conceptuales. Conocer los sistemas expresivos propios de la imagen y el sonido y describir las principales características técnico-expresivas. Conocer las características básicas del lenguaje escrito y de la composición gráfica. - Aplicación de los conocimientos: Planificar montajes audiovisuales eficientes atendiendo a los aspectos básicos de composición y combinación de las formas visuales y / o sonoras y / o textuales. Planificar montajes audiovisuales atendiendo al ritmo del producto y la decodificación del mismo por parte del receptor. Organizar la secuencialización temporal de una pieza audiovisual. - Análisis y síntesis de los conocimientos: Relacionar el proceso de creación audiovisual con los aspectos perceptivos y socio-culturales de los receptores. Atender a las capacidades perceptivas de los receptores para facilitar la comprensión del montaje audiovisual. Elegir el tratamiento narrativo y expresivo más adecuado según el relato publicitario que vaya a producirse. Crear y planificar un relato publicitario audiovisual. - Evaluación de los conocimientos: Evaluar la eficacia comunicativa de una pieza (o piezas) publicitaria audiovisual atendiendo a aspectos 1 Evaluar la eficacia comunicativa de una pieza (o piezas) publicitaria audiovisual atendiendo a aspectos tecnológicos y perceptivos. Justificar la decisión de uso de unos recursos expresivo u otros, según criterios narrativos, expresivos, perceptivos y tecnológicos. Proponer nuevas formas de tratamiento narrativo y expresivo de una pieza publicitaria que favorezcan la eficacia comunicativa. Resultados de aprendizaje 1. Aplicar el pensamiento científico con rigor. 2. Buscar, seleccionar y jerarquizar cualquier tipo de fuente y documento útil para la elaboración de mensajes publicitarios. 3. Contextualizar las diferentes corrientes publicitarios y la obra de publicitarios de referencia. 4. Demostrar capacidad de autoaprendizaje y autoexigencia para conseguir un trabajo eficiente. 5. Demostrar espíritu crítico y autocrítico. 6. Desarrollar estrategias de aprendizaje autónomo. 7. Desarrollar un pensamiento y un razonamiento crítico y saber comunicarlos de manera efectiva, tanto en las lenguas oficiales (catalán y castellano) como en una tercera lengua. 8. Diferenciar las especificidades de los lenguajes comunicativos escritos y audiovisuales. 9. Explicar la evolución de las tradiciones publicitarias contemporáneas internacionales. 10. Gestionar el tiempo de manera adecuada. 11. Identificar los fundamentos estructurales del sistema comunicativo. 12. Respetar la diversidad y la pluralidad de ideas, personas y situaciones.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Plan de estudios: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]



Català
5 p, 106.0 KB

Anglès
5 p, 105.8 KB

Castellà
5 p, 105.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir