Direcció Estratègica de l'Empresa Turística [104955]
Butkouskaya, Vera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Títol variant: Strategic Management of Tourist Companies
Títol variant: Dirección Estratégica de la Empresa Turística
Data: 2019-20
Resum: Crear un negoci no és fàcil, com tampoc ho és que aquest funcioni, i que a sobre ho faci millor que els teus competidors. No obstant això, hi ha empreses que són capaços de fer-ho. Aquesta assignatura no pretén presentar receptes màgiques per aconseguir-ho, però sí donar-los una guia de mètodes i tècniques que possibiliten tenir èxit en una empresa no s'hagi de únicament i exclusivament a la bona sort. Al llarg del curs veurem com factors externs a l'empresa condicionen l'estratègia a seguir, com l'estructura del mercat pot també condicionar-la, i com aquesta es selecciona i s'implementa. Finalment, veurem com les empreses es i destacarem breument les tendències més actuals en aquesta disciplina. De forma complementària. Al final de l'assignatura hauria de ser capaços de: 1. Identificar els factors econòmics, socials, polítics o tecnològics que condicionen l'estratègia d'una empresa i / o un sector. 2. Identificar els factors clau que determinen la rendibilitat d'un sector. 3. Identificar noves oportunitats de negoci en els diferents subsectors turístics. 4. Identificar els recursos i capacitats necessaris per dur a terme una determinada estratègia empresarial. 5. Valorar i seleccionar alternatives, establint mecanismes apropiats per a la implantació i control d'estratègies. 6. Entendre la importància de la internacionalització empresarial, així com la seva complexitat. 7. Desenvolupar habilitats directives i de gestió de conflictes. 8. Extrapolar experiències i prendre decisions en base a les millors pràctiques empresarials (benchmarking).
Resum: Crear un negocio no es fácil, como tampoco lo es que este funcione, y que encima lo haga mejor que tus competidores. Sin embargo, hay empresas que son capaces de hacerlo. Esta asignatura no pretende presentar recetas mágicas para conseguirlo, pero sí darles una guía de métodos y técnicas que posibilitan que tener éxito en una empresa no se deba única y exclusivamente a la buena suerte. A lo largo del curso veremos como factores externos a la empresa condicionan la estrategia a seguir, como la estructura del mercado puede también condicionarla, y como ésta se selecciona y se implementa. Finalmente, veremos cómo las empresas se y destacaremos brevemente las tendencias más actuales en esta disciplina. De forma complementaria. Al final de la asignatura debería ser capaces de: 1. Identificar los factores económicos, sociales, políticos o tecnológicos que condicionan la estrategia de una empresa y / o un sector. 2. Identificar los factores clave que determinan la rentabilidad de un sector. 3. Identificar nuevas oportunidades de negocio en los diferentes subsectores turísticos. 4. Identificar los recursos y capacidades necesarios para llevar a cabo una determinada estrategia empresarial. 5. Valorar y seleccionar alternativas, estableciendo mecanismos apropiados para la implantación y control de estrategias. 6. Entender la importancia de la internacionalización empresarial, así como su complejidad. 7. Desarrollar habilidades directivas y de gestión de conflictos. 8. Extrapolar experiencias y tomar decisiones enbase a las mejores prácticas empresariales (benchmarking).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Turisme [2500894]
Pla d'estudis: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.2 KB

Anglès
5 p, 106.6 KB

Castellà
5 p, 106.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir