Inclusió Educativa: Necessitats Educatives Específiques en Educació Infantil [105050]
Blanch Gelabert, Silvia
Fortuny Guasch, Rosa
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Educational Inclusion: Specific Educational Needs in Early Childhood Education
Títol variant: Inclusión Educativa: Necesidades Educativas Específicas en Educación Infantil
Data: 2019-20
Resum: Aquesta assignatura forma part de la matèria "Dificultats d'aprenentatge i trastorns del desenvolupament". En el marc de l'educació inclusiva actual, es fa necessari un context en el que el docent, com agent d'innovació i gestió de la diversitat, faciliti la transformació de l'escola ordinària i altres serveis d'atenció a la petita infància i les seves famílies a fi i efecte d'augmentar la seva capacitat per atendre a tot l'alumnat d'educació d'infantil. Els objectius formatius a aconseguir són: 1. Promoure una visió positiva de la diversitat a l'aula dins del marc de l'educació inclusiva. 2. Conèixer les diferents necessitats educatives de suport per tal de facilitar el procés d'inclusió. 3. Adaptar processos d'ensenyament i aprenentatge per donar resposta a les necessitats educatives de tot l'alumnat en contextos de diversitat. 4. Entendre la necessitat de la cooperació entre els diferents agents (professional, familiar i comunitari) implicats en la tasca educativa.
Resum: Esta asignatura forma parte de la materia "Dificultades de aprendizaje y trastornos del desarrollo". En el marco de la educación inclusiva actual, se hace necesario un contexto en el que el docente, como agente de innovación y gestión de la diversidad, facilite la transformación de la escuela ordinaria y otros servicios de atención a la pequeña infancia y sus familias con el fin de aumentar su capacidad para atender a todo el alumnado de educación infantil. Los objetivos formativos a conseguir son: 1. Promover una visión positiva de la diversidad en el aula dentro del marco de la educación inclusiva. 2. Conocer las diferentes necesidades educativas de apoyo para facilitar el proceso de inclusión. 3. Adaptar procesos de enseñanza y aprendizaje para dar respuesta a las necesidades educativas de todo el alumnado en contextos de diversidad. 4. Entender la necesidad de la cooperación entre los diferentes agentes (profesional, familiar, comunitario) implicados en la tarea educativa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà.
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació infantil [847]



Català
9 p, 127.6 KB

Anglès
8 p, 136.5 KB

Castellà
9 p, 124.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2020-02-27



   Favorit i Compartir