Història de l'Antropologia II: de les Escoles Clàssiques al Postmodernisme [105765]
Clua Fainé, Maria Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: History of Anthropology II: from the Classical Schools to Postmodernism
Título variante: Historia de la Antropología II: de las Escuelas Clásicas al Postmodernismo
Fecha: 2019-20
Resumen: Es tracta d'una assignatura que forma part de la Matèria "Historia de la Antropologia" i continua el desenvolupament històric de l'antropologia iniciat al primer semestre de 2n curs amb la "Història de l'Antropologia I. " Aquesta part es fa en el segon semestre de 2n curs i explica les principals escoles i paradigmes teòrics que es van desenvolupar en les antropologies hegemòniques durant el període d'entreguerres i després de la Segona Guerra Mundial, fins arribar a la crisi postcolonial dels anys 70 i els primers plantejaments postmoderns. El seu objectiu formatiu primordial és donar coherència històrica a les lectures que es fan de forma dispersa al llarg del Grau i que són sistematitzades de maneres molt diferents a la resta de les assignatures. En finalitzar el curs l'alumnat hauria de ser capaç de donar raó de: a) Les característiques generals, teòriques i metodològiques de les diferents escoles o corrents que s'han succeït en aquest període de la història de l'antropologia; b) Les tesis i desenvolupaments principals de cadascun dels/les autors/es considerats/des.
Resumen: Se trata de una asignatura que forma parte de la Materia "Historia de la Antropología" y continúa el desarrollo histórico de la antropología iniciado el primer semestre de 2o curso con la "Historia de la Antropología I. " Esta parte se hace en el segundo semestre de 2º curso y explica las principales escuelas y paradigmas teóricos que se desarrollaron en las antropologías hegemónicas durante el periodo de entreguerras y tras la Segunda Guerra Mundial, hasta llegar a la crisis postcolonial de los años 70 y los primeros planteamientos posmodernos. Su objetivo formativo primordial es dar coherencia histórica a las lecturas que se hacen de forma dispersa a lo largo del Grado y que son sistematizadas de maneras muy diferentes en el resto de asignaturas. Al finalizar el curso el alumnado debería ser capaz de dar razón de: a) Las características generales, teóricas y metodológicas de las diferentes escuelas o corrientes que se han sucedido en este periodo de la historia de la antropología; b) Las tesis y desarrollos principales de cada uno de los/las autores/as considerados/as.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Antropologia Social i Cultural [2500256]
Plan de estudios: Grau en Antropologia Social i Cultural [821]



Català
6 p, 127.2 KB

Anglès
6 p, 124.3 KB

Castellà
6 p, 126.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2019-07-26



   Favorit i Compartir