Relacions Unió Europea- Xina [42662]
Guerrero, Federico
Sainz Gsell, Nora
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Título variante: European Union-China Relations
Título variante: Relaciones Unión Europea-China
Fecha: 2019-20
Resumen: Mitjançant un sistema pedagògic gradatiu que val del més genèric al més específic, el present mòdul pretén introduir als estudiants en la diversitat i complexitat de les relacions polítiques, econòmiques i empresarials entre la UE i la Xina. D'aquesta manera, el contingut del mòdul es divideix en dues parts: una primera part que contextualitza a l'alumne amb les relacions polítiques entre la UE i la Xina, mentre que la segona es centra en les relacions jurídico-mercantils entre ambdós actors. Així, mitjançant la primera part (formada per 3 assignatures diferents, però relacionades entre si), en primer lloc se li ofereixen a l'alumne uns coneixements bàsics de l'àmbit de les Relacions Internacionals (sistema internacional, actors, potències, etc. ), els quals són necessaris per entendre la inserció de la Xina i la UE al sistema internacional, així com per entendre les seves relacions mútues i amb d'altres actors. Posteriorment, l'alumne és introduït a l'àmbit de la UE amb l'objectiu de que assumeixi unes nocions bàsiques per entendre la complexitat institucional i política d'aquest actor internacional sui generis: no solament s'expliquen la gènesi i evolució del projecte europeu, sinó també quines són les seves principals institucions, el seu funcionament i els seus mecanismes de presa de decisions. A partir d'aquest punt, l'alumne s'aproxima a la UE com a potència internacional mitjançant l'estudi de la seva acció exterior: això li permet, al seu torn, assolir tres objectius: (1) l'anàlisi de les relacions UE-Xina a través de la seva agenda política, econòmica i de seguretat; (2) identificar els punts de cooperació i conflicte entre la UE i la Xina a l'hora d'establir relacions amb diferents regions com Amèrica Llatina, Àsia Central i Sud-est Asiàtic i (3) comparar les postures i visions de la UE, la Xina i els Estats Units respecte al funcionament del sistema internacional en base a diferents temes de l'agenda internacional (sobirania, drets humans, medi ambient, etc. ) A la segona part (relacions jurídico-mercantils) s'introdueix a l'alumne en els conceptes bàsics relacionats amb 1 A la segona part (relacions jurídico-mercantils) s'introdueix a l'alumne en els conceptes bàsics relacionats amb els sistemes jurídics espanyol i xinés (Constitució, codi civil, personalitat jurídica, etc. ) per posteriorment endinsar-se en l'àmbit mercantil d'ambdós països (amb especial incidència en la figura de l'empresa) i realitzar un petit estudi comparatiu, facilitant així elements pràctics pel futur desenvolupament professional dels alumnes en l'àmbit comercial entre ambdós països.
Resumen: Mediante un sistema pedagógico gradativo que va de lo más genérico a lo más específico, el presente módulo pretende introducir a los estudiantes en la diversidad y complejidad de las relaciones políticas, económicas y empresariales entre la UE y China. De este modo, el contenido del módulo se divide en dos partes: una primera parte que contextualiza al alumno con las relaciones políticas entre la UE y China, mientras que la segunda se centra en las relaciones jurídico-mercantiles entre ambos actores. Así, mediante la primera parte (formada por 3 asignaturas distintas, aunque relacionadas entre sí), en primer lugar se le ofrece al alumno unos conocimientos básicos del ámbito de las Relaciones Internacionales (sistema internacional, actores, potencias, etc. ), los cuales son necesarios para entender la inserción de China y de la UE en el sistema internacional, así como para entender sus relaciones mutuas y con otros actores. Posteriormente, el alumno es introducido al ámbito de la UE con el objetivo de que asuma de unas nociones básicas para entender la complejidad institucional y política de este actor internacional sui generis: no solo se explica la génesis y evolución del proyecto europeo, sino también cuáles son sus principales instituciones, su funcionamiento y sus mecanismos de toma de decisiones. A partir de este punto, el alumno se aproxima a la UE como potencia internacional mediante el estudio de su acción exterior: esto le permite, a su vez, tres objetivos: (1) el análisis de las relaciones UE-China a través de su agenda política, económica y de seguridad; (2) los puntos de cooperación y conflicto entre la UE y China a la hora de establecer relaciones con diferentes regiones como América Latina, Asia Central y Sudeste Asiático y (3) la comparación de las posturas y visiones de la UE, China y los Estados Unidos respecto al funcionamiento del sistema internacional en base a diferentes temas de la agenda internacional (soberanía, derechos humanos, medio ambiente, etc. ) En la segunda parte (relaciones jurídico-mercantiles) se introduce al alumno en los conceptos básicos 1 En la segunda parte (relaciones jurídico-mercantiles) se introduce al alumno en los conceptos básicos relacionados con los sistemas jurídicos español y chino (constitución, código civil, personalidad jurídica, etc. ), para posteriormente adentrarse en el ámbito mercantil de ambos países (con especial incidencia en la figura de la empresa) y realizar un pequeño estudio comparativo, facilitando así elementos prácticos para el futuro desarrollo profesional de los alumnos en el ámbito comercial entre ambos países.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [4313666]
Plan de estudios: Màster Universitari en Unió Europea-Xina: Cultura i Economia [1136]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 118.5 KB

Anglès
7 p, 116.9 KB

Castellà
8 p, 119.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir