Les potencialitats de l'escriptura col·laborativa en línia
Masdeu Cañellas, Pol
Sanz, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 59 p.
Resum: Aquest treball d'investigació posa el focus en els beneficis que aporta l'escriptura col·laborativa, mitjançant l'eina Google Drive, tant per als alumnes com per al docent, qui pot observar el procés d'aprenentatge dels estudiants en tot moment. L'anàlisi de les dades s'ha extret després d'implementar la seqüència didàctica "Mulla't amb la dialectologia" a una classe de 4t d'ESO, en què els alumnes havien d'elaborar un article d'opinió per parelles o grups de tres reflexionant sobre un aspecte controvertit de la sociolingüística de la llengua catalana. Així, s'han analitzat totes les modificacions durant el procés d'escriptura fins a agrupar-los en set categories. Finalment, s'han observat uns rols determinats per a cada un dels integrants.
Resum: This research project focuses on the benefits of collaborative writing through Google Drive for students as well as for teachers, who can observe the learning process of their students. Data analysis is taken over the didactic unit "Mulla't amb la dialectologia" in a 4th of ESO class, where students wrote an essay, in pairs or groups of three, about one controversial aspect of Catalan sociolinguistics. Thus, all modifications done during the writing process have been analyzed and classified into seven categories. Furthermore, different roles adopted by each student have been observed and analyzed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Experiències educatives ; Tecnologia educativa ; Ensenyament assistit per ordinador ; Estudiants -- Avaluació ; Interacció educativa ; Educació secundària obligatòria ; Català--Aspectes socials ; Ensenyament--Treball en equip ; Aprenentatge--Treball en equip ; Treball en equip ; Creació literària, artística, etc ; Pàgines d'opinió ; Escriptura creativa ; Comunicació escrita ; Redacció (Literatura) ; Psicologia de l'aprenentatge ; Cooperativisme a l'aula ; Psicologia



Adreça original
59 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2019-07-16, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir