Pràcticum I [102065]
Troiano Gomà, Helena
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
Scandurra, Rosario
Salat Llorente, Esther
Rodríguez Gómez, David
Armengol Asparo, Maria Carme
González Motos, Sheila
Muñoz Moreno, José Luís
Verger Planells, Antoni
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Practicum I
Additional title: Prácticum I
Date: 2019-20
Abstract: Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i del funcionament i dinàmiques de l'aula. Objectius generals: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola, amb una especial atenció a les relacions de gènere. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Comprendre les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc) sobre l'educació i l'escola. 4. Identificar els factors de desigualtat social (segons origen social, d'ètnia i de gènere) i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar els elements que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions sistèmiques entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espacials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar. Objectius instrumentals: 1. Instrumentar eines per a l'observació sistemàtica de la realitat escolar i social. 2. Recollir i elaborar dades de fonts primàries (entrevistes, diari d'observació. . . ) i secundàries (estadístiques, anàlisi de documents. . . ) així com saber interpretar-les en relació als coneixements teòrics apresos a d'altres assignatures vinculades a la matèria. 3. Comunicar formalment els resultats obtinguts del procés d'anàlisi de la realitat social i escola.
Abstract: Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con especial referencia a las desigualdades de género. 2. Aplicar la perspectiva sociológica en el análisis de la realidad educativa y de los diferentes contextos sociales. 3. Conocer las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) sobre la educación y la escuela. 4. Comprender los factores de desigualdad social y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar. 5. Identificar las variables que configuran un centro educativo y su interrelación. 6. Comprender las relaciones sistémicas entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica escolar 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales, temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y en su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y alcanzar los objetivos de la organización escolar. Objetivos instrumentales: 1. Instrumentar herramientas para la observación sistemática de la realidad escolar y social. 2. Recoger y elaborar datos de fuentes primarias (entrevistas, diario de observación. . . ) y secundarias (estadísticas, análisis de documentos. . . ) así como saber interpretarlas en relación a los conocimientos teóricos aprendidos a otras asignaturas vinculadas a la materia. 3. Comunicar formalmente los resultados obtenidos del proceso de análisis de la realidad social y escuela.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà.
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [896]



Català
6 p, 116.3 KB

Anglès
6 p, 112.9 KB

Castellà
7 p, 114.0 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2019-07-19, last modified 2019-09-20



   Favorit i Compartir