Pràcticum I [102065]
Troiano Gomà, Helena
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
Scandurra, Rosario Ivano
Salat Llorente, Esther
Rodríguez Gómez, David
Armengol Asparo, Maria Carme
González Motos, Sheila
Muñoz Moreno, José Luis 1980-
Verger Planells, Antoni
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Practicum I
Título variante: Prácticum I
Fecha: 2019-20
Resumen: Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i del funcionament i dinàmiques de l'aula. Objectius generals: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola, amb una especial atenció a les relacions de gènere. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Comprendre les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc) sobre l'educació i l'escola. 4. Identificar els factors de desigualtat social (segons origen social, d'ètnia i de gènere) i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar els elements que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions sistèmiques entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espacials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar. Objectius instrumentals: 1. Instrumentar eines per a l'observació sistemàtica de la realitat escolar i social. 2. Recollir i elaborar dades de fonts primàries (entrevistes, diari d'observació. . . ) i secundàries (estadístiques, anàlisi de documents. . . ) així com saber interpretar-les en relació als coneixements teòrics apresos a d'altres assignatures vinculades a la matèria. 3. Comunicar formalment els resultats obtinguts del procés d'anàlisi de la realitat social i escola.
Resumen: Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con especial referencia a las desigualdades de género. 2. Aplicar la perspectiva sociológica en el análisis de la realidad educativa y de los diferentes contextos sociales. 3. Conocer las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) sobre la educación y la escuela. 4. Comprender los factores de desigualdad social y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar. 5. Identificar las variables que configuran un centro educativo y su interrelación. 6. Comprender las relaciones sistémicas entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica escolar 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales, temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y en su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y alcanzar los objetivos de la organización escolar. Objetivos instrumentales: 1. Instrumentar herramientas para la observación sistemática de la realidad escolar y social. 2. Recoger y elaborar datos de fuentes primarias (entrevistas, diario de observación. . . ) y secundarias (estadísticas, análisis de documentos. . . ) así como saber interpretarlas en relación a los conocimientos teóricos aprendidos a otras asignaturas vinculadas a la materia. 3. Comunicar formalmente los resultados obtenidos del proceso de análisis de la realidad social y escuela.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [896]



Català
6 p, 116.3 KB

Anglès
6 p, 112.9 KB

Castellà
7 p, 114.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-19, última modificación el 2022-06-01



   Favorit i Compartir