Economia, Gestió i Logística en l'Empresa Alimentària [103247]
Milán Sendra, María José
Graupera García, Antoni
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària

Títol variant: Economy, Management and Logistics of Food Businesses
Títol variant: Economía, Gestión y Logística en la Empresa Alimentaria
Data: 2019-20
Resum: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que desenvolupa tant els aspectes científics com tècnics relacionats amb l'economia i la gestió de les empreses agroalimentàries. El principal objectiu és introduir l'alumne en els aspectes econòmics a través d'una visió global i integradora de la teoria econòmica i la gestió de l'empresa. Es pretén, per un costat, que l'estudiant comprengui com funcionen els mercats i els mecanismes que incideixen en la formació dels preus i per un altre, abordar continguts relacionats amb les tècniques de gestió empresarial. Els objectius formatius concrets són: 1) Utilitzar la terminologia econòmica de forma correcta i adequada. 2) Conèixer el marc polític i econòmic en què es desenvolupen l'activitat agrària i el sector agroalimentari 3) Identificar i analitzar els factors que incideixen en el funcionament dels mercats i en la formació dels preus dels productes agropecuaris 4) Conèixer les característiques i el funcionament de l'empresa agroalimentària 5) Valorar l'impacte de les decisions productives i organitzatives en els resultats econòmics de l'empresa 6) Analitzar l'activitat empresarial en relació a l'estratègia, la gestió financera i d' inversions, el procés de producció, l'aprovisionament i la gestió d'estocs, els recursos humans i el màrqueting.
Resum: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que desarrolla tanto los aspectos científicos como técnicos relacionados con la economía y la gestión de las empresas agroalimentarias. El principal objetivo es introducir al alumno en los aspectos económicos a través de una visión global e integradora de la teoría económica y la gestión de la empresa. Se pretende, por un lado, que el estudiante comprenda cómo funcionan los mercados y los mecanismos que inciden en la formación de los precios y por otro, abordar contenidos relacionados con las técnicas de gestión empresarial. Los objetivos formativos concretos son: 1) Utilizar la terminología económica de forma correcta y adecuada. 2) Conocer el marco político y económico en el que se desarrollan la actividad agraria y el sector agroalimentario. 3) Identificar y analizar los factores que inciden en el funcionamiento de los mercados y en la formación de los precios de los productos agropecuarios. 4) Conocer las características y el funcionamiento de la empresa agroalimentaria 5) Valorar el impacto de las decisiones productivas y organizativas en los resultados económicos de la empresa. 6) Analizar la actividad empresarial en relación a la estrategia, la gestión financiera y de inversiones, el proceso de producción, el aprovisionamiento y la gestión de stocks, los recursos humanos y el marketing.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Ciència i Tecnologia dels Aliments [2501925]
Pla d'estudis: Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.6 KB

Anglès
7 p, 108.9 KB

Castellà
6 p, 109.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-19, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir