Aspectes Psicopedagògics de la Intervenció Educativa [42961]
Fuentes Agustí, Marta
Sala Lorda, Guillem
Minguella Porredón, Lourdes
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Psychopedagogical Aspects of Educational Intervention
Título variante: Aspectos Psicopedagógicos de la Intervención Educativa
Fecha: 2019-20
Resumen: Analitzar els diversos àmbits culturals dels infants i els joves, tant aquells en què estan immersos com els que generen. Aplicar estratègies de reconeixement i intervenció sobre contextos socio-educatius formals i no formals. Comprendre les bases fonamentals de la perspectiva sociocultural i contextual del desenvolupament. Desenvolupar actituds favorables vers la intervenció per al desenvolupament de totes les persones siguin quines siguin les seves característiques personals. Analitzar la interacció entre els processos de desenvolupament i aprenentatge, i valorar la influència dels diferents contextos educatius. Revisar les pròpies creences i teories sobre l'aprenentatge i l'ensenyança amb l'ajut de les aportacions teòriques més rellevants. Reconèixer les propostes curriculars escolars vigents. Dissenyar i aplicar programes i projectes curriculars a contextos concrets i específics. Aplicar criteris educatius que tinguin cura de les diversitats de l'alumnat. Aplicar procediments de detecció de necessitats socio-educatives. Valorar i aplicar estratègies d'avaluació educativa. Vincular els processos lectors amb els processos educatius. Incidir en els projectes lingüístics i plans lectors dels centres educatius.
Resumen: Analizar los diversos ámbitos culturales de los niños y los jóvenes, tanto aquellos en que están inmersos como los que generan. Aplicar estrategias de reconocimiento e intervención sobre contextos socio-educativos formales y no formales. Comprender las bases fundamentales de la perspectiva sociocultural y contextual del desarrollo. Desarrollar actitudes favorables hacia la intervención para el desarrollo de todas las personas sean cuales sean sus características personales. Analizar la interacción entre los procesos de desarrollo y aprendizaje, y valorar la influencia los diferentes contextos educativos. Revisar las propias creencias y teorías sobre el aprendizaje y la enseñanza con la ayuda de las aportaciones teóricas más relevantes. Reconocer las propuestas curriculares escolares vigentes. Diseñar y aplicar programas y proyectos curriculares en contextos concretos y específicos. Aplicar criterios educativos que tengan cuidado de las diversidades de los alumnos. Aplicar procedimientos de detección de necesidades socio-educativas. Valorar y aplicar estrategias de evaluación educativa. Vincular los procesos lectores con los procesos educativos. Incidir en los proyectos lingüísticos y planes lectores de los centros educativos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [4313816]
Plan de estudios: Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]



Català
6 p, 113.7 KB

Anglès
6 p, 112.3 KB

Castellà
6 p, 113.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-19, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir