Gestió i Serveis Psicopedagògics [42975]
Llansana González, Joan Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Psychopedagogic Management and Services
Additional title: Gestión y Servicios Psicopedagógicos
Date: 2019-20
Abstract: Els participants en el màster han realitzat les matèries de 'Diversitat i Currículum' i 'Avaluació i diagnòstic de necessitats educatives', per la qual cosa han fet una primera aproximació als principis i als problemes que podem trobar-nos habitualment en l'àmbit de la psicopedagogia. Posteriorment, i en paral·lel a l'actual assignatura, s'han iniciat matèries relacionades amb la intervenció en diferents etapes educatives o amb diferents col·lectius d'usuaris. Per tant, coneixen o estan coneixent els espais i usuaris de la intervenció. Aquesta assignatura analitza i aprofundeix en els models i pràctiques que acompanyen l'organització, la gestió i el desenvolupament dels serveis de suport territorials, que canalitzen demandes i donen suport als centres educatius i altres institucions que ho requereixen. Es focalitza, per tant, en el coneixement i en l'anàlisi dels sistemes organitzatius, de gestió i de direcció de les institucions i serveis psicopedagògics. El seu coneixement és imprescindible per al psicopedagog, pel fet de ser un espai d'activitat professional i pel seu valor referencial en les avaluacions de necessitats educatives i les intervencions en l'àmbit escolar. Els objectius de l'assignatura són: 1. Conèixer l'organització i el funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 2. Analitzar models d'organització i de funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 3. Delimitar estratègies per al treball en i amb els serveis de suport psicopedagògic. 4. Dissenyar i elaborar propostes d'intervenció que tinguin en compte la naturalesa iles funcions pròpies dels serveis psicopedagògics.
Abstract: Los participantes en el master han realizado las materias de 'Diversidad y Currículo' y 'Evaluación y diagnóstico de necesidades educativas', por lo que tienen un acercamiento a los principios y problemas corrientes que se dan en el ámbito de la psicopedagogía. Posteriormente y en paralelo a la actual asignatura, se han iniciado materias relacionadas con la intervención en diferentes etapas educativas o con diferentes colectivos de usuarios. Por tanto, conocen o están conociendo los espacios y usuarios de la intervención. La presente asignatura analiza y profundiza los modelos y prácticas que acompañan la organización, gestión y desarrollo de los servicios de apoyo territoriales, que canalizan demandas y prestan apoyo a los centros educativos y otras instituciones que lo requieran. Su foco está, por tanto, en el conocimiento y análisis de los sistemas organizativos, de gestión y de dirección de las instituciones y servicios psicopedagógicos. Su conocimiento es imprescindible para el psicopedagogo, por ser un espacio de actividad profesional y por ser un referencial para los diagnósticos y tratamientos a nivel escolar. Los objetivos de la asignatura son: 1. Conocer la organización y funcionamiento de los servicios de apoyo psicopedagógico. 2. Analizar modelos de organización y funcionamiento de los servicios de apoyo psicopedagógico. 3. Delimitar estrategias para el trabajo en y con los servicios de apoyopsicopedagógico. 4. Diseñar y elaborar propuestas de intervención que consideren la naturaleza y funciones de los servicios psicopedagógicos.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà.
Studies: Psicopedagogia [4313754]
Study plan: Màster Universitari en Psicopedagogia [1168]



Català
6 p, 112.4 KB

Anglès
5 p, 111.4 KB

Castellà
6 p, 112.5 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2019-07-19, last modified 2020-02-27



   Favorit i Compartir