Fostering students' learning process through student-generated assessment tools
Ortí López, Isabel
Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 41 p.
Resum: Teachers have always had the task to evaluate students' learning process and the performance of their assignment or final product. The use of evaluation instruments, in the case of this dissertation study an analytic rubric, not only serves to give a score but also to give feedback to students and a chance for them to improve. Thus, these evaluation tools are implemented for both formative and summative assessment and are as advantageous for teachers as for students. This study explores the creation and implementation of evaluation tools for self and group assessments in an EFL (English as a foreign language) class in a Catalan secondary school. The purpose of this study is to enhance students' learning process and outcomes by generating self-assessment and group-assessment tools, so that students are more on task and know what is expected from them; what to do, what to achieve and how to behave. The final tasks of two class groups (experimental and control group) were examined. The results revealed that the experimental group, in which the students generated the formative instruments, became more self-reliant and achieved a better outcome since they were more aware of all the criteria of the final product. These claims are supported by the data of this study.
Resum: Els professors sempre han tingut la tasca d'avaluar el procés d'aprenentatge dels estudiants i la realització de la seva tasca o producte final. L'ús d'instruments d'avaluació, en el cas d'aquesta tesi una rúbrica analítica, no serveix només per puntuar, sinó també per donar un feedback als estudiants i una oportunitat per ells de millorar. Així, aquestes eines d'avaluació s'implementen per a l'avaluació formativa i sumativa i són avantatjoses tant pels professors com pels estudiants. Aquesta recerca explora la creació i la implementació d'eines d'avaluació per a l'autoavaluació en una classe EFL (anglès com a llengua estrangera) en una escola secundària catalana. L'objectiu d'aquest estudi és millorar el procés d'aprenentatge dels estudiants i els seus resultats mitjançant la generació d'eines d'autoavaluació i avaluació de grup, de manera que els estudiants estiguin més concentrats en la feina i sàpiguen què s'espera d'ells; què fer, què aconseguir i com comportar-se. Es van examinar les tasques finals de dues classes (grup experimental i grup control). Els resultats van revelar que el grup experimental, en el qual els estudiants van generar els instruments formatius, es van fer més autosuficients i van aconseguir un millor resultat, ja que eren més conscients de tots els criteris del producte final. Aquestes afirmacions es recolzen en les dades d'aquest estudi.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Matèria: Metacognició -- Educació secundària obligatòria ; Avaluació educativa -- Catalunya ; Aprenentatge actiu -- Avaluació ; Estudiants d'educació secundària obligatòria -- Avaluació ; Indicadors educatius ; Educació secundària obligatòria ; Psicologia de l'aprenentatge ; Ensenyament -- Mètodes actius ; Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/359703


Adreça original
41 p, 3.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2019-07-30, darrera modificació el 2021-06-12



   Favorit i Compartir