Semi automatic highlights identification in a RTS videogame
Porteros Villar, Albert
Hernàndez i Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Identificació semiautomàtica de ressalts en un videojoc RTS
Títol variant: Identificación semiautomática de resaltes en un videojuego RTS
Data: 2019-07-01
Resum: En aquest projecte proposem una eina d'ajuda a investigadors de didàctica de les matemàtiques, que consisteix en l'anàlisi semi automàtic d'accions fetes per un jugador mentre fa una partida a un videojoc d'estratègia en temps real. En primer lloc, es proporciona de forma automàtica un conjunt de gràfiques i taules que estructuren les dades de l'estudi, extretes prèviament mitjançant un eyetracker. En segon lloc, s'extreuen i s'analitzen de forma automàtica un conjunt de patrons d'accions duts a terme al llarg de la partida, ja sigui mostrant quins són els més repetits durant tota una partida, o cercant-ne de concrets definits de forma manual. En tercer lloc, es realitza una classificació semisupervisada de quins patrons poden ser beneficiosos per l'objectiu pedagògic proposat per l'equip investigador. Finalment, es fa una comprovació dels resultats amb el fitxer analitzat manualment per part d'un professor, el qual anomenem Ground Truth, i utilitzant el vídeo editat per un altre estudiant en el qual s'intersecten les dades de l'Eye Tracker amb la partida real.
Resum: In this project we propose a tool for helping researchers in mathematics education, which consists in semi-automatic analysis of actions taken by a player while playing a game of strategy in real time. First of all, a set of graphs and tables that structure study data, previously extracted through an eyetracker, is automatically provided. Secondly, a set of patterns of actions carried out throughout the game is automatically analyzed, either by showing which are the most repeated during a whole game, or by looking for specific patterns manually. Thirdly, there is a semi-supervised classification of which patterns can be beneficial for the pedagogical objective proposed by the research team. Finally, a check of results with the file manually analyzed by a teacher, which we call Ground Truth, and using the video edited by another student in which the Eye Tracker data is intersected with the actual game.
Resum: En este proyecto proponemos una herramienta de ayuda a investigadores de didáctica de las matemáticas, que consiste en el análisis semi automático de acciones hechas por un jugador mientras hace una partida a un videojuego de estrategia en tiempo real. En primer lugar, se proporciona de forma automática un conjunto de gráficas y tablas que estructuran los datos del estudio, extraídas previamente mediante un eyetracker. En segundo lugar, se extraen y se analizan de forma automática un conjunto de patrones de acciones llevados a cabo a lo largo de la partida, ya sea mostrando qué son los más repetidos durante toda una partida, o buscando de concretos definidos de forma manual. En tercer lugar, se realiza una clasificación semisupervisada de qué patrones pueden ser beneficiosos por el objetivo pedagógico propuesto por el equipo investigador. Finalmente, se hace una comprobación de los resultados con el fichero analizado manualmente por parte de un profesor, el cual denominamos Ground Truth, y utilizando el video editado por otro estudiante en el cual se intersecten los datos del Eye Tracker con la partida real.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Vector Tower Defense II ; Python ; Eye Tracker ; Excel ; VBA ; Vectoids ; Fixations ; Clicks ; Ground Truth ; Script ; Naive Bayes ; Patrons ; Analysis ; Probability ; Anàlisi ; Probabilitats ; Patrones ; Análisis ; Probabilidades



9 p, 3.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2019-08-27, darrera modificació el 2021-07-31



   Favorit i Compartir