Formació Psicopedagògica i Social [42089]
Merino Pareja, Rafael
García Gracia, Maribel
Monereo Font, Carlos
Troiano Gomà, Helena
Henao Agudelo, Claudia Lizet
Morodo Horrillo, Andy
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
Arderiu Rodríguez, Melània
Civico Moreno, Paloma
Burriel Manzanares, Francesca
Miro Marti, Eva
Adell Meseguer, Maria Inmaculada
Ferrer Miquel, Joana
Tarrés Vallespi, Anna
Tarabini-Castellani Clemente, Aina
González Parera, Montse
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Educational and Social Psychology Training
Título variante: Formación Psicopedagógica y Social
Fecha: 2019-20
Resumen: 1 Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. Comprendre i valorar els canvis socials que influeixen en l'entorn dels centres de secundària així com els fenòmens de les transicions. Analitzar el paper socioeducatiu dels diversos actors educatius (alumnat, professorat i famílies). Comprendre i valorar el paper de la comunicació en els processos educatius i la interacció entre iguals tot coneixent, entre d'altres, els fonaments psicopedagògics de l'aprenentatge col·laboratiu. Analitzar les causes i factors que expliquen les característiques individuals i les diferències en els adolescents tot construint criteris d'actuació i actituds favorables a l'ajust de l'ajuda educativa. Comprendre el funcionament dels processos d'ensenyament-aprenentatge des d'una perspectiva interaccionista, amb especial èmfasi en les representacions mentals o percepcions que conformen els processos motivacionals, per fonamentar el plantejament i la intervenció educatives Identificar els principis organitzatius i la seva estructura en els centres de secundària. Comprendre els principis de l'atenció a la diversitat aplicada a la secundària i dominar els principals recursos interns i externs dels centres per poder donar una resposta educativa eficaç. Reconèixer el valor educatiu fonamental de la funció orientadora i tutorial.
Resumen: 1 Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. Comprender y valorar los cambios sociales que influyen en el entorno de los centros de secundaria así como en los fenómenos de las transiciones. Analizar el papel socioeducativo de los diversos actores educativos (alumnado, profesorado y familias). Comprender y valorar el papel de la comunicación en los procesos educativos y la interacción entre iguales y conociendo, entre otros, los fundamentos psicopedagógicos del aprendizaje colaborativo. Analizar las causas y los factores que explican las características individuales y las diferencias en los adolescentes, construyendo criterios de actuación y actitudes favorables al ajuste de la ayuda educativa. Comprender el funcionamiento de los procesos de enseñanza y aprendizaje desde una perspectiva interaccionista, con especial énfasis en las representaciones mentales o percepciones que conforman los procesos motivacionales, para fomentar el planteamiento y la intervención educativas. Identificar los principios organizativos y su estructura en los centros de secundaria. Comprender los principios de la atención a la diversidad aplicada a la secundaria y dominar los principales recursos internos y externos de los centros para poder ofrecer una respuesta educativa eficaz. Reconocer el valor educativo fundamental de la función orientadora y tutorial.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà.
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, [4310486]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]



Català
12 p, 129.3 KB

Anglès
12 p, 126.4 KB

Castellà
12 p, 129.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-09-09, última modificación el 2019-09-20



   Favorit i Compartir