Direcció de Qualitat i Medi Ambient [43413]
Giménez, Víctor
Blabia Girau, Daniel
Romagosa Casals, Francesc

Títol variant: Quality and Environmental Management
Títol variant: Dirección de Calidad y Medio Ambiente
Data: 2019-20
Resum: En aquest mòdul es presenten aspectes fonamentals per a gestió hotelera actual com són l'assegurament de qualitat, tant de servei com mediambiental. Especialment aquesta última es relaciona amb aspectes vistos en el mòdul de Direcció Estratègica relacionats amb la Responsabilitat Social Corporativa. Al llarg del mòdul es presenta els diferents models de qualitat, tant nacionals com internacionals, que són aplicats per les empreses hoteleres com són les Normes Q, ISO, el model EFQM, etc. També es presta especial atenció a eines de qualitat com són les auditories, els qüestionaris de satisfacció o la gestió per processos entre d'altres. Els objectius són: Comprendre els conceptes de la qualitat total (TQM) en l'entorn hoteler Conèixer les principals normes de qualitat Conscienciar els alumnes dels costos de qualitat i la seva correcta gestió Consolidar el concepte de sostenibilitat incidint especialment en aspectes de la gestió mediambiental hotelera Conèixer els models teòrics de mesura de la satisfacció en serveis i en hoteleria Conèixer les tècniques per al disseny, mostreig i anàlisi dels qüestionaris de satisfacció.
Resum: En este módulo se presentan aspectos fundamentales para gestión hotelera actual como son el aseguramiento de calidad, tanto de servicio como medioambiental. En especial ésta última se relaciona con aspectos vistos en el módulo de Dirección Estratégica relacionados con la Responsabilidad Social Corporativa. A lo largo del módulo se presenta los diferentes modelos de calidad, tanto nacionales como internacionales, que son aplicados por las empresas hoteleras como son las Normas Q, ISO, el modelo EFQM, etc. También se presta especial atención a herramientas de calidad como son las auditorías, los cuestionarios de satisfacción o la gestión por procesos entre otras. Los objetivos son: Comprender los conceptos de la calidad total (TQM) en el entorno hotelero Conocer las principales normas de calidad Concienciar a los alumnos de los costes de calidad y su correcta gestión Consolidar el concepto de sostenibilidad incidiendo especialmente en aspectos de la gestión medioambiental hotelera Conocer los modelos teóricos de medida de la satisfacción en servicios y en hotelería Conocer las técnicas para el diseño, muestreo y análisis de los cuestionarios de satisfacción 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Gestió d'Empreses Hoteleres [4314928]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
3 p, 100.0 KB

Anglès
3 p, 99.7 KB

Castellà
3 p, 99.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-09-09, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir