Iniciació Esportiva: Assessorament a Famílies i Entrenadors [43887]
Ramis Laloux, Yago
Cruz Feliu, Jaume
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Initiation to a Sport: Counselling for Families and Coaches
Títol variant: Iniciación Deportiva: Asesoramiento a Familias y Entrenadores
Data: 2019-20
Resum: L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant comprengui el paper dels diferents agents que intervenen en la iniciació esportiva (e. g. , famílies, entrenadors, companys, agents esportius) des de l'anàlisi i la comprensió dels processos psicològics implicats en aquesta etapa de carrera. En el mòdul s'expliquen els processos psicològics bàsics de la motivació esportiva, amb les seves teories més actuals com la teoria dels objectius d'assoliment (AGT) i la teoria de l'autodeterminació (SDT) per poder assessorar els diferents agents de socialització (famílies , entrenadors, organitzadors de competicions esportives . . . ) en l'optimització de la pràctica esportiva dels nens / es i evitar l'abandonament esportiu. Així mateix, es capacita a l'alumne per entendre els factors emocionals que es produeixen en la iniciació esportiva de manera que es puguin afrontar, de manera preventiva, aquells que produeixen ansietat i estrès i es prioritzin els aspectes emocionals positius propis de la pràctica esportiva com és la diversió. Aquest mòdul es considera fonamental per a un enfocament educatiu i preventiu de la psicologia de l'esport versus un enfocament terapèutic que intentaria solucionar els problemes de l'esportista quan s'han produït.
Resum: El objetivo de este módulo es que el estudiante comprenda el papel de los diferentes agentes que intervienen en la iniciación deportiva (e. g. , familias, entrenadores, compañeros, agentes deportivos) desde el análisis y la comprensión de los procesos psicológicos implicados en la misma. En el módulo se explican los procesos psicológicos básicos de la motivación deportiva, con sus teorías más actuales como la teoría de los objetivos de logro (AGT) y la teoría de la autodeterminación (SDT) para poder asesorar a los diferentes agentes de socialización (familias, entrenadores, organizadores de competiciones deportivas…) en la optimización de la práctica deportiva de los niños/as y evitar el abandono deportivo. Asimismo, se capacita al alumno para entender los factores emocionales que se producen en la iniciación deportiva de manera que se puedan afrontar, de manera preventiva, aquellos que producen ansiedad y estrés y se prioricen los aspectos emocionales positivos propios de la práctica deportiva como es la diversión. Este módulo se considera fundamental para un enfoque educativo y preventivo de la psicología del deporte versus un enfoque terapéutico que intentaría solucionar los problemas del deportista cuando se han producido.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà.
Titulació: Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [4316214]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]



Català
5 p, 106.3 KB

Anglès
5 p, 105.7 KB

Castellà
5 p, 106.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-09-09, darrera modificació el 2019-09-20



   Favorit i Compartir