El sector cinematogràfic
Riambau, Esteve, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Publicació: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005
Resum: A principi de segle la forta penetració de pel·lícules i distribuïdores d'origen nord-americà deixa molt poc espai al mercat per al cinema català. Tot i les polítiques de foment i l'augment de produccions de factura catalana i espanyola, durant els anys 2003 i 2004 el públic d'aquests films ha baixat. De la mateixa forma, malgrat l'augment de pantalles, al Principat, com a tot el món, el nombre d'espectadors ha anat progressivament a la baixa, en favor del consum domèstic i de productes derivats, com ara els videojocs, fet que obliga a un replantejament d'estratègies del sector.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2001-SGR-00165
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005-SGR-00181
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tercera edició, corresponent al bienni 2003‒2004, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l'Institut d'Estudis Catalans i l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) i RTVE-TVE Catalunya.
Nota: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2001-2004 (Referència de concessió 2001 SGR 00165); i per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Aldea Global, Documents; 2
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Mitjans de Comunicació ; Cinema
ISBN: 84-490-2408-0 (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 84-8021-525-9 (Universitat Jaume I) ; ISBN 84-88042-54-X (Universitat Pompeu Fabra) ; ISBN 84-370-6199-7 (Universitat de València)
Publicat a: Corominas, Maria; Moragas i Spà, Miquel de; Guimerà i Orts, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2003‒2004, 2005, p. 103-117

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/212542


16 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-09-10, darrera modificació el 2022-04-07



   Favorit i Compartir