Selection and educational attainment : Why some children are left behind? Evidence from a middle-income country
Méndez-Errico, Luciana
Ramos Morilla, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2019
Descripció: 30 p.
Resum: We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1901
Document: workingPaper
Matèria: Schooling transition ; Selection ; Inequality ; Education ; Ethnicity ; Cognitive and non-cognitive abilities ; Sequential dynamic model

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/361256


Adreça original
30 p, 451.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball

 Registre creat el 2019-09-17, darrera modificació el 2021-06-12



   Favorit i Compartir