Mesurament de valors humans, socials i educatius vehiculats a través de videoclips que mostren contingut sexista o no sexista
Martorell Mateu, Maria Antònia
Montoya Vilar, Norminanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2017
Descripció: 122 pag.
Resum: Aquesta investigació analitza el mesurament de valors en videoclips sexistes i no sexistes visionats per un grup de 31 individus entre 20 i 30 anys. L'eina utilitzada per l'avaluació de valors ha estat el ProtocoloEva® desenvolupat pel grup d'investigació LAICOM de la Universitat Autònoma de Barcelona. Tot i la dispersió de respostes per les potències de valor més elevades, els clips sexistes vehiculen valors de forma negativa i els clips no sexistes ho fan de forma positiva. La investigació conclou que la dignitat i la igualtat són els valors més percebuts en els quatre videoclips.
Resum: La presente investigación analiza la medición de valores en videoclips sexistas y no sexistas visionados por un grupo de 31 individuos entre 20 y 30 años. La herramienta utilizada para la evaluación de valores ha sido el ProtocoloEva® desarrollado por el grupo de investigación LAICOM de la Universitat Autònoma de Barcelona. Pese a la dispersión de respuestas para las potencias de valor más elevadas, los clips sexistas vehiculan valores de forma negativa y los clips no sexistas lo hacen de forma positiva. La investigación concluye que la dignidad y la iguadad son los valores más percibidos en los cuatro videoclips.
Resum: This investigation analyses the measurement of values from four sexist or not sexist music videos watched by 31 people between 20 and 30 years old. The analytic tool used to evaluate the values is ProtocoloEva®, developed by the investigation group LAICOM at the Universitat Autònoma de Barcelona. Despite the dispersion of answers for the most elevate value potencies, sexist music videos associate negative values and not sexist music videos associate positive values. The investigation concludes that dignity and equality are the values more perceived on four music videos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Comunicació Audiovisual [2501928]
Pla d'estudis: Grau en Comunicació Audiovisual [968]
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Videoclips ; Sexisme ; Estereotips ; Valors (filosofia) ; Ètica



122 p, 3.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2019-09-23, darrera modificació el 2021-07-31



   Favorit i Compartir