Publicació: |
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Edicions UAB. Universitat Autònoma de Barcelona, 2007 |
Resum: |
L'Informe de la comunicació a Catalunya, des de la perspectiva dels estudis sobre estructura i polítiques de comunicació, analitza tres aspectes principals: en primer lloc, els diversos mitjans de comunicació convencionals (premsa, ràdio, televisió i cinema) i les indústries culturals d'edició discontínua (editorial, fonogràfica, discogràfica i multimèdia); en segon lloc, diversos temes que afecten de manera transversal tot el sistema de comunicació: les telecomunicacions, Internet, la publicitat i la configuració empresarial dels grups de comunicació; finalment, l'Informe, tot cercant tendències i característiques més generals, presenta diversos assaigs sobre temes d'actualitat, nous problemes i noves formes d'interpretar la comunicació, entre ells un capítol especial sobre l'estat de la recerca sobre comunicació. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
|
Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Lolca (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya. |
Nota: |
En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període (Referència de concessió 2005 SGR 00181). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Edicions UAB; 1 |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Mitjans de Comunicació |
Publicat a: |
Moragas i Spà, Miquel de; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; Guimerà i Orts, Josep Àngel; Corbella Cordomí, Joan M.; Civil i Serra, Marta, Gibert i Fortuny, Oriol, eds. (2007): Informe de la comunicació a Catalunya 2005-2006, 2007, p. 17-27, ISBN 978-84-490-2503-7 |