(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Publicació: |
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Edicions UAB. Universitat Autònoma de Barcelona, 2007 |
Resum: |
L'autora analitza, en aquest capítol, els canvis que s'estan produint en la producció informativa en l'entorn de mundialització i digitalització actual, i n'explicita les tendències i causes. Parteix de la dinàmica econòmica per apuntar la mercantilització com a substituta del valor sociocultural de la informació, a la qual s'afegeix la competitivitat creixent i la concentració empresarial. Aquesta situació repercuteix en els valors del periodisme, que avancen cap a la rapidesa més que cap a l'anàlisi. L'autora tanca el text recollint les aportacions crítiques des del periodisme, amb referència al Project for Excellence in Journalism, que es proposa des dels Estats Units. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
|
Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya. |
Nota: |
En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca per la Generalitat de Catalunya per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Edicions UAB; 1 |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Periodisme |
Publicat a: |
Moragas i Spà, Miquel de; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; Guimerà i Orts, Josep Àngel; Corbella Cordomí, Joan M.; Civil i Serra, Marta, Gibert i Fortuny, Oriol, eds. (2007): Informe de la comunicació a Catalunya 2005-2006. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Edicions UAB, 2007, p. 299-303, ISBN 978-84-490-2503-7 |