La transmisión invisible del sexismo : análisis del machismo en el ámbito educativo
García Hernández, Cristina
Cárdenas Jiménez, Isabel, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: La transmissió invisible del sexisme : anàlisi del masclisme en l'àmbit educatiu
Títol variant: The invisible transmission of sexism : analysis of machismo in the educational field
Data: 2019
Resum: El present treball de final de grau consisteix en una anàlisi del sexisme en l'àmbit educatiu. S'ha interessat en esbrinar els biaixos masclistes presents a la joventut actual a través de l'àmbit educatiu i d'altra banda el realitzar possibles recomanacions per incorporar en el Pla per a la Igualtat de gènere en el sistema educatiu de Catalunya. Cal destacar que l'entorn dels centres educatius es fixa com una zona d'agents clau per poder assolir una educació igualitària en matèria de gènere, però, es troben implantades en aquests una gran varietat de dificultats i impediments sexistes i a la mateixa vegada l'existència de mandats de gènere establerts, que dificulten que el Pla per a la Igualtat de gènere en el sistema educatiu de Catalunya sigui assenyalat com un instrument per poder arribar a obtenir un sistema educatiu igualitari.
Resum: El presente trabajo de final de grado consiste en un análisis del sexismo en el ámbito educativo. Se ha interesado en averiguar los sesgos machistas presentes en la juventud actual a través del ámbito educativo y por otro lado el realizar posibles recomendaciones para incorporar en el Plan para la Igualdad de género en el sistema educativo de Cataluña. Hay que destacar que el entorno de los centros educativos se fija como una zona de agentes clave para poder alcanzar una educación igualitaria en materia de género, pero, se hallan implantadas en éstos una gran variedad de dificultades e impedimentos sexistas y a su vez la existencia de mandatos de género establecidos, que dificultan que el Plan para la Igualdad de género en el sistema educativo de Cataluña sea señalado como un instrumento para poder llegar a obtener un sistema educativo igualitario.
Resum: The present work of final degree consists of an analysis of sexism in the educational field. It has been interested in finding out the sexist biases present in today's youth through the educational sphere and, on the other hand, making possible recommendations to incorporate into the Plan for Gender Equality in the education system of Catalonia. It should be noted that the environment of schools is set as an area of key agents to achieve an equal education in gender, but they are implanted in them a wide variety of difficulties and sexist impediments and in turn the existence of established gender mandates, which make it difficult for the Plan for Gender Equality in the education system of Catalonia to be designated as an instrument to achieve an equal educational system.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Ciència política i gestió pública [2500259]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Sexisme ; Desigualtat de gènere ; Educació ; Sexismo ; Desigualdad de género ; Educación ; Sexism ; Gender inequality ; Education



Resum executiu
3 p, 46.2 KB

TFG
31 p, 357.8 KB

Pòster
1 p, 618.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2019-10-11, darrera modificació el 2021-06-12



   Favorit i Compartir