(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Publicació: |
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2009 |
Resum: |
Els principals indicadors -difusió, audiència, inversió publicitària i ingressos- apunten que la premsa com a mitjà de comunicació de masses travessa un dels moments més preocupants i alhora més decisius de la seva història. És així en el context mundial, i també, per tant, a Espanya i Catalunya, on les empreses editores de diaris i revistes han reaccionat a la crisi amb mesures basades en la retallada de despeses, que poden ser efectives a curt termini però que també en comprometen, a mitjà i llarg termini, el rellançament, en un escenari de forta competència mediàtica. Com a novetats, la crisi ja afecta els gratuïts i també, de forma significativa, la premsa en català i la premsa local i de proximitat. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
|
Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Lolca (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya. |
Nota: |
En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període (Referència de concessió 2005 SGR 00181). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Lexikon Informes; 1 |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Premsa |
Publicat a: |
Moragas i Spà, Mique de; Fernández Alonso, Isabel; Almiron, Núria; Blasco Gil, José Joaquín; Corbella Cordomí, Joan M. Civil i Serra, Marta; Gibert i Fortuny, Oriol, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2007-2008, 2009, p. 31-51, ISBN 978-84-393-8063-4 |