(Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Publicació: |
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2009 |
Resum: |
Durant el trienni 2005-2007, les transformacions profundes en els models de negoci i les cadenes de valor de les indústries culturals d'edició discontínua segueixen plantejant grans reptes en la producció i la comercialització de les obres culturals. El sector presenta els desequilibris tradicionals pel que fa al grau de desenvolupament, amb una posició de lideratge de Catalunya en el mercat espanyol en el cas del llibre, però de feblesa en la resta d'activitats considerades. L'evolució dels hàbits i les pràctiques dels consumidors relacionats amb els productes culturals digitalitzats es manté com una qüestió clau que exigeix l'adaptació de les institucions polítiques i jurídiques que ordenen aquests mercats. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
|
Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Lolca (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya. |
Nota: |
En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període (Referència de concessió 2005 SGR 00181). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Lexikon Informes; 1 |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Llibre ;
Indústria editorial ;
Música ;
Video ;
Multimèdia |
Publicat a: |
Moragas i Spà, Mique de; Fernández Alonso, Isabel; Almiron, Núria; Blasco Gil, José Joaquín; Corbella Cordomí, Joan M. Civil i Serra, Marta; Gibert i Fortuny, Oriol, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2007-2008, 2009, p. 151-171, ISBN 978-84-393-8063-4 |