L'aportació d'Internet al panorama comunicatiu català
Domínguez, Eva (Universitat Oberta de Catalunya)

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2009
Resum: Internet s'ha convertit en una plataforma de distribució amb una importància cabdal per als mitjans de comunicació, dotada d'una elevada capacitat de transformació permament. L'autora passa revista a les aportacions successives que ha fet Internet, sobretot des de l'aparició dels blocs com a inici de la web 2. 0. A partir d'aquí, posa l'atenció en aquells aspectes que han obligat els mitjans a repensar la seva proposta comunicativa, tot fent esment de les estratègies de resposta dels mitjans de Catalunya en particular. Destaca, sobretot, el rol actiu de l'audiència en aquest escenari, i especialment dels usuaris més joves, i avalua la necessitat de traslladar aquest dinamisme propi d'Internet als models econòmics i de continguts dels mitjans.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Lolca (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya.
Nota: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període (Referència de concessió 2005 SGR 00181).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 1
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Internet
ISBN: 978-84-393-8063-4
Publicat a: Moragas i Spà, Mique de; Fernández Alonso, Isabel; Almiron, Núria; Blasco Gil, José Joaquín; Corbella Cordomí, Joan M. Civil i Serra, Marta; Gibert i Fortuny, Oriol, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2007-2008, 2009, p. 305-311

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/213555


7 p, 551.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-12, darrera modificació el 2021-09-05



   Favorit i Compartir