La ràdio
Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011
Resum: El sector de la ràdio a Catalunya durant el bienni 2009-2010 ha estat sota la llarga ombra de la crisi econòmica. El descens dels ingressos publicitaris ha repercutit en un descens de la facturació i de l'ocupació, però ha estat insufi cient per endegar una reestructuració del mercat radiofònic català i, en canvi, ha provocat freqüents confl ictes entre operadors privats i reguladors. Malgrat la crisi, el sector gaudeix d'una situació estable pel que fa a l'escolta: és un mitjà seguit per la meitat de la població de Catalunya i cada cop més en català. Alhora, la competència pel lideratge de l'audiència generalista és molt viva pel frec a frec entre RAC1 i Catalunya Ràdio, amb la Cadena SER com a tercera en discòrdia. Les noves tecnologies de distribució i d'escolta per mòbil i internet ja són una realitat, però el futur de la radiodifusió catalana i especialment la tan esperada digitalització dependran de com s'apliquin la nova Llei general de l'audiovisual, aprovada el març de 2010 per les Corts Generals espanyoles, que preveu un nou rellançament de la ràdio digital, un control més gran de l'espectre i la regulació, per fi , del tercer sector.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La sisena edició, corresponent al bienni 2009-2010, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB); el Departament d'Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona; i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 2
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Radio
ISSN: 2014-2773
Publicat a: Moragas i Spà, Miquel de; Civil i Serra, Marta; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; López, Bernat, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010, 2011, p. 59-79

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/213996


21 p, 124.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2021-09-05



   Favorit i Compartir