Nous reptes de la televisió en un context multiplataforma
Garcia Horcajo, Miquel (Televisió de Catalunya. Àrea de nous formats)

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011
Resum: En mig d'una gran fragmentació de l'oferta televisiva produïda per la proliferació de canals, pel consum audiovisual a través d'internet i per la crisi econòmica, els canals de televisió opten majoritàriament per una oferta conservadora. Les cadenes estan en bona part ancorades en esquemes del passat, imaginant encara un model de família i de consum audiovisual que ja no es correspon amb l'actual. L'autor reflexiona sobre la necessitat de trobar fórmules per fer front als reptes d'aquest nou panorama. Les propostes dominants se centren en la creació de formats híbrids i de qualitat que sorprenguin l'espectador i que aportin personalitat a la cadena i, alhora, en produir per a un context multiplataforma, la "televisió social", fruit de la confluència amb les xarxes socials.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La sisena edició, corresponent al bienni 2009-2010, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB); el Departament d'Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona; i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 2
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Televisió
ISSN: 2014-2773
Publicat a: Moragas i Spà, Miquel de; Civil i Serra, Marta; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; López, Bernat, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010, 2011, p. 277-282

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/213996


6 p, 67.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2022-03-05



   Favorit i Compartir