Noves dinàmiques publicitàries : del caos a la lluita per la rellevància
Rom Rodríguez, Josep Antoni (Universitat Ramon Llull. Grup de Recerca en Estratègia i Creativitat en Publicitat i Relacions Públiques)

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2017
Resum: Com el consum, la publicitat es recupera a poc a poc de la crisi viscuda els darrers anys. Però el nou paisatge és ben diferent a l'anterior. Les empreses són més petites, la facturació és inferior i han aparegut noves circumstàncies: la gestió programàtica dels anuncis, la creativitat limitada per les característiques dels formats d'internet, la crisi de reputació de les marques, la globalització de les campanyes de màrqueting, la concentració de les grans empreses -financeres i de gran consum- i, per tant, la reducció dels grans comptes. Malgrat tot, la inversió augmenta i el sector creix immers en un debat sobre el futur de la gestió de les marques i la necessitat d'adaptar el màrqueting a la revolució de les dades massives.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014/SGR-1594
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La novena edició, corresponent al bienni 2015-2016, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la subscripció institucional de la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració científica d'EGM Baròmetre Catalunya, comScore, InfoAdex, el Portal de la Comunicació (InCom-UAB), i l'Observatori de la Comunicació a Catalunya
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2014-2016 (Referència de concessió 2014 SGR 01594).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 5
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Publicitat
ISSN: 2014-2773
Publicat a: Civil i Serra, Marta; Corbella i Cordomí, Joan M.; Ferré Pavia, Carme; Sabaté i Salazar, Joan, eds.: Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016, 2017, p. 230-239

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214098


10 p, 727.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2021-09-05



   Favorit i Compartir