ed.
ed.
Publicació: |
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 |
Descripció: |
326 pàg. |
Resum: |
L'Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018 està estructurat en tres apartats. La primera part es dedica al marc general de la comunicació a Catalunya, amb sis capítols sobre temes transversals (els espais comunicatius i la llengua; les polítiques de comunicació; l'economia i el finançament de la comunicació; l'entorn tecnològic; els drets audiovisuals i el servei públic, i la recerca en comunicació). La segona part se centra en la situació dels mitjans i la indústria de la comunicació i la cultura (la premsa, la ràdio, la televisió, el cinema, el llibre, la música i el videojoc). La tercera part es concep com un espai de reflexió sobre els reptes del bienni (el procés català i l'impacte del big data i del fenomen de les fake news). L'obra es tanca amb un epíleg on es fa una reflexió sobre l'estat de la comunicació a Catalunya. Amb aquest volum l'Informe de la comunicació a Catalunya arriba a la seva desena edició. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017/SGR-0760
|
Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La desena edició, corresponent al bienni 2017-2018, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Naturgy; la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona; la subscripció institucional de la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració científica de Comscore, Estudio General de Medios (EGM)/Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC), l'Observatori de la Comunicació a Catalunya, i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB). |
Nota: |
En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2017-2020 (Referència de concessió 2017 SGR 00760). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Lexikon Informes; 6 |
Document: |
Llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Mitjans de Comunicació ;
Català en els mitjans de comunicació ;
Llengua ;
Polítiques de comunicació ;
Economia de la comunicació ;
Tecnologia ;
Drets televisius ;
Recerca ;
Premsa ;
Ràdio ;
Televisió ;
Cinema ;
Llibre ;
Indústria editorial ;
Música ;
Videojocs ;
Informació política ;
Comunicació política ;
Dades massives ;
Big data ;
Notícies falses ;
Fake news |
ISSN: |
2014-2773 |