Economia i finançament de la comunicació
Díez, Mercè (Díez Jiménez) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Grup Daniel Jones

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019
Resum: El sector de la informació i les comunicacions continua fent una aportació modesta al valor afegit brut català (un 4,2% el 2018), però segueix una tendència cap a un lleu creixement des del 2014, de la mateixa manera que també s'incrementa la inversió publicitària destinada a Catalunya, que el 2018 va superar els mil milions d'euros. D'altra banda, el negoci audiovisual s'ha vist diversificat amb noves ofertes de plataformes de pagament. Entre els moviments més significatius dels grups de comunicació durant el bienni 2017‒2018 es pot esmentar el trasllat de la seu barcelonina del Grupo Planeta a Madrid i les negociacions per a la venda del Grupo Zeta amb Prensa Ibérica i Mediapro, que s'han resolt a favor del primer.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017/SGR-0760
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017/SGR-364
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La desena edició, corresponent al bienni 2017-2018, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Naturgy; la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona; la subscripció institucional de la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració científica de Comscore, Estudio General de Medios (EGM)/Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC), l'Observatori de la Comunicació a Catalunya, i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2017-2020 (Referència de concessió 2017 SGR 00760).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 6
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Economia
Publicat a: Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 129-160, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214118


18 p, 1.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2024-04-22



   Favorit i Compartir