visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Materials acadèmics > Guies docents > Perspectives de Recerca en Educació Literària |
Títol variant: | Research Perspectives in Teaching of Literature |
Títol variant: | Perspectivas de Investigación en Educación Literaria |
Data: | 2019-20 |
Resum: | Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura i és optatiu de la resta d'especialitats. En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la recerca en Educació Literària i Didàctica de la Literatura i com aquests camps de pràctica i recerca s'interrelacionen per fomentar innovació. Prenent la literatura dirigida a la infància i l'adolescència com a referència, es destacaran les aportacions de la literatura a la construcció lingüística i cultural dels individus, i també a altres aspectes com l'imaginari col·lectiu i la interrelació cultural. El mòdul se centrarà en la interacció entre el desenvolupament de la competència literària dels alumnes i la intervenció del docent en els diferents tipus de situacions educatives, des de la creació d'hàbits lectors a l'aprenentatge de les convencions del text literari i la seva interpretació cultural. També es mostraran els diferents camps de recerca i perspectives d'investigació en l'àmbit de l'Educació Literària. Exemples concrets provinents d'estudis locals i internacionals mostraran el repertori de tòpics, metodologies i eines d'investigació pròpies de l'àmbit de l'Educació Literària. |
Resum: | Este módulo es obligatorio para la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo para el resto de especialidades. En este módulo se presentará el estado actual de la investigación en Educación Literaria y Didáctica de la Literatura a la luz de la inovación en estos ámbitos interelacionados de práctica e investigación. Tomando la literatura dirigida a la infancia y a la adolescencia como referencia, se destacarán las aportaciones de la literatura a la construcción lingüística y literaria de los individuos, y también a otros aspectos como el imaginario colectivo y a la interrelación cultural. El módulo se centrará en la interacción entre el desarrollo de la competencia literaria de los alumnos y la intervención del docente en los diferentes tipos de situaciones educativas, desde la creación de hábitos lectores al aprendizaje de las convenciones del texto literario y su interpretación cultural. También desplegará una panorámica de los diferentes campos y perspectivas de investigación en el ámbito de la Educación Literaria. Ejemplos concretos de estudios locales e internacionales mostraran el repertorio de tópicos, metodologías y herramientas de investigación propias del ámbito de la Educación Literaria. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català, anglès, castellà |
Titulació: | Recerca en Educació [4313815] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 113.0 KB |
Anglès 6 p, 112.0 KB |
Castellà 6 p, 112.8 KB |