Publicació: |
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 1999 |
Descripció: |
39 p. |
Resum: |
There has been a growing interest in the analysis of the asymmetries in competition in literature. Empirical evidence of its existence in the Spanish diaper market suggests us to study the source of these asymmetries and implications for the brand price decisions and more specifically, in the analysis of the brand's competitive position. Literature suggests that aggregation process of heterogeneous consumers in brand preferences or characteristics of the utility function can explain asymmetric competition. The results do not allow the rejection of any of these causes in the analyzed market. The paper also makes methodological contributions suggesting a different approach to aggregate consumers on the basis of their homogeneity on brand preferences. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Anglès |
Col·lecció: |
Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball |
Col·lecció: |
Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 99/4 |
Document: |
Working paper |
Matèria: |
Brand competition ;
Consumer choice model ;
Market segmentation ;
Brand quality |