Sources and Implications of Asymmetric Competition : An Empirical Study
López Belbeze, Ma. Pilar
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 1999
Descripció: 39 p.
Resum: There has been a growing interest in the analysis of the asymmetries in competition in literature. Empirical evidence of its existence in the Spanish diaper market suggests us to study the source of these asymmetries and implications for the brand price decisions and more specifically, in the analysis of the brand's competitive position. Literature suggests that aggregation process of heterogeneous consumers in brand preferences or characteristics of the utility function can explain asymmetric competition. The results do not allow the rejection of any of these causes in the analyzed market. The paper also makes methodological contributions suggesting a different approach to aggregate consumers on the basis of their homogeneity on brand preferences.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Anglès.
Col·lecció: Departament d'Economia de l'Empresa: Documents de treball
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 99/4
Document: workingPaper
Matèria: Brand competition ; Consumer choice model ; Market segmentation ; Brand quality

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/366965


39 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Departament d'Empresa. Documents de treball

 Registre creat el 2019-12-18, darrera modificació el 2020-01-07



   Favorit i Compartir