Com aprenem una llengua : importa la freqüència en l'input?
Zhu, Jingtao
Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)

Additional title: Como aprendemos una lengua : importa la frecuencia en el input?
Date: 2020
Abstract: How do we acquire language : $b does frequency in the input matter?.
Abstract: Tendim a donar per descomptat el llenguatge fins que un dia ens toca aprendre'n un de nou. Aleshores, tot canvia radicalment. Tot i això, les coses semblen funcionar diferent per a la nena de la fotografia. No sap fer un nus, ni dibuixar un cercle, ni menjar sense fer un desastre, però pot aprendre, de mitjana, deu paraules noves al dia. Als 17 mesos, no pot produir ni tan sols una frase de dos mots, però un any més tard pot construir frases de moltes paraules amb poca desviació respecte al llenguatge adult. Per aquest motiu, la pregunta sobre com els nens adquireixen la seva llengua materna ha propiciat un debat teòric i una gran quantitat de treballs empírics.
Abstract: Tendemos a dar por hecho el lenguaje hasta que un día nos toca aprender uno de nuevo. Entonces, todo cambia radicalmente. Sin embargo, las cosas parecen funcionar diferente para la niña de la fotografia. No sabe atar un nudo, ni dibujar un círculo, ni comer sin hacer un desastre, pero puede aprender, de media, diez palabras nuevas al día. A los 17 meses, no puede producir ni siquiera una frase de dos palabras, pero un año más tarde puede construir frases de muchas palabras con poca desviación respecto al lenguaje adulto. Por este motivo, la pregunta sobre cómo los niños adquieren su lengua materna ha propiciado un debate teórico y una gran cantidad de trabajos empíricos.
Abstract: Most of the time we adults take language for granted, unless one day we have to learn a new one. Then, things change radically. However, things seem to work differently for her (here a picture of a baby). She can't tie a simple knot, draw a decent circle or eat without making a mess, but she can learn on average 10 new words per day. At 17 months she cannot produce even a two-word utterance, but she can produce multiword sentences with little deviation from their target language just one year later. For this reason, the question as to how do children acquire their native language has prompted a lively theoretical debate and a great deal of empirical work.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Març 2020, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 418.7 KB

Español
2 p, 414.9 KB

Anglès
2 p, 415.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2020-03-05, last modified 2023-10-08



   Favorit i Compartir