Web of Science: 19 cites, Scopus: 20 cites, Google Scholar: cites
On the competitive effects of divisionalization
Corchón, Luis C. (Universidad Carlos III de Madrid. Departamento de Economía)
González-Maestre, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)

Data: 2000
Resum: In this paper, we assume that firms can create independent divisions which compete in quantities in a homogeneous good market. Assuming identical firms and constant returns to scale, we prove that the strategic interaction of firms yields Perfect Competition if the number of firms is beyond some critical level. Assuming a fixed cost per firm and an upper bound on the maximum number of divisions, we show that when this upper bound tends to infinity and the fixed cost tends to zero, market equilibrium may yield either Perfect Competition or a Natural Oligopoly.
Nota: Altres ajuts: DGICYT/PB93-0940
Nota: Altres ajuts: DGICYT/PB96-1192
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Divisionalization ; Oligopoly
Publicat a: Mathematical social sciences, Vol. 39 Núm. 1 (gener 2000) , p. 71-79, ISSN 0165-4896

DOI: 10.1016/S0165-4896(98)00047-X


Postprint
10 p, 392.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2020-03-30, darrera modificació el 2024-11-17



   Favorit i Compartir