Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites
Reciclant Brossa : una experiència didàctica de poesia experimental en la formació inicial de mestres
Contreras Barceló, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica)
Torrents Sunyol, Julieta (Universitat de Barcelona)

Títol variant: Recycling Brossa : an experimental poetry teaching experience in initial teacher training
Títol variant: Reciclando Brossa : una experiencia didáctica de poesía experimental en la formación inicial de maestros
Títol variant: En recyclant Brossa : Une expérience expérimentale d'enseignement de la poésie dans la formation initiale des enseignants
Data: 2020
Resum: Aquesta investigació té l'objectiu d'explorar la concepció de la poesia i la seva didàctica que tenen els estudiants d'Educació Infantil i Infantil i Primària a través d'una experiència amb la poesia objecte de Joan Brossa. En primer lloc es va presentar l'autor i la seva obra i després els estudiants van crear un poema objecte que havien d'acompanyar d'una proposta didàctica. A partir de l'anàlisi de qüestionaris i reflexions, els resultats mostren que hi ha hagut un increment del gust per la poesia, així com una creixent percepció de la necessitat de treballar aquest tipus de poesia a l'escola, tant pel fet que suposa un aprenentatge significatiu en si mateix, com per l'educació estètica i emocional que proporciona als infants.
Resum: The aim of this research is to explore the concept of poetry and its didactics among students of Kindergarten and Primary Education through an experience with Joan Brossa's objectual poetry. First of all, there was the presentation of the author and his work and later on the students created an objectual poem and a related didactic proposal. The results of the analysis of questionnaires and reflections show there has been an increasing pleasure for poetry as well as the awareness of the importance to include this kind of poetry in the school because it represents a significant learning for itself and because it provides esthetic and emotional education to children.
Resum: Esta investigación tiene por objetivo explorar la concepción de la poesía y su didáctica en los estudiantes de Educación Infantil e Infantil y Primaria a través de una experiencia con la poesía objeto de Joan Brossa. En primer lugar se presentó el autor y su obra y después los estudiantes crearon un poema objeto que debían acompañar de una propuesta didáctica. A partir del análisis de cuestionarios y reflexiones, los resultados muestran un incremento del gusto por la poesía, así como una creciente percepción de la necesidad de trabajar este tipo de poesía en la escuela, no solo por el aprendizaje significativo en si mismo, sino también por la educación estética y emocional que proporciona a los estudiantes.
Resum: Cette recherche vise à explorer la conception de la poésie et son enseignement que les élèves de la petite enfance et de l'enseignement primaire ont à travers une expérience avec le poème objet de Joan Brossa. L'auteur et son travail ont d'abord été présentés, puis les étudiants ont créé un poème objet qui devait être accompagné d'une proposition didactique. À partir de l'analyse des questionnaires et des réflexions, les résultats montrent qu'il y a eu une augmentation du goût pour la poésie, ainsi qu'une perception croissante de la nécessité de travailler ce type de poésie à l'école, à la fois en raison de son un apprentissage significatif en soi, comme l'éducation esthétique et émotionnelle qu'il offre aux enfants.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Literary education ; Poetry ; Teacher training ; Formació inicial de mestres ; Didàctica de la literatura ; Educació literària ; Poesia ; Formació d'educadors ; Educación literaria ; Poesía ; Formación de profesores ; Education littéraire ; Poésie ; Formation d'éducateurs
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 23-42, ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n1-contreras-torrents
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/370270
DOI: 10.5565/rev/jtl3.802


20 p, 935.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-04-01, darrera modificació el 2021-12-11



   Favorit i Compartir