Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : II. Opiniones del profesor
Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán)
Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Química Física)

Date: 1996
Abstract: Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of difficulties and causes of failure involved in solving problems raised in a didactic investigation of the subjects. This second part -referring to the teachers- shows the relationships between difficulties faced as well as distinguishing between groups of teachers who share similar ideas about problem solving education. Finally a comparison is made between the two sections -teachers and pupils- with implications to teaching and learning.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Resolució de problemes ; Alumne ; Professor ; Fracàs escolar ; Preparació professional del professor ; Memòria de l'alumne ; Càlculs i operacions bàsiques ; Coneixements procedimentals
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 251-260, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21457


10 p, 359.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-18, last modified 2020-03-31



   Favorit i Compartir