Patrimoni musical [100656]
Gregori Cifre, Josep Maria
Badal Pérez-Alarcón, Carles
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Musical Heritage
Títol variant: Patrimonio musical
Data: 2020-21
Resum: Contingut i objectius L'assignatura té com a objectius fer conéixer les eines bàsiques per a la descripció dels fons musicals, i la seva aplicació en el tractament de les fonts manuscrites i impreses que es conserven en els arxius catalans. Aquesta assignatura té la virtut de posar a l'abast dels estudiants el repertori musical de compositors que encara roman ignorat i oblidat en nombrosos arxius i biblioteques del nostre país. Mitjançant el contacte directe amb les fonts, a través de les classes pràctiques de grup, l'estudiant va prenent consciència de la immensa labor necessària per arribar a conèixer la història de la música catalana, sobre tot pel que fa als segles XVII, XVIII, XIX i XX. Objectius: 1. -Aprenentatge de les eines metodològiques necessàries per accedir als criteris de descripció detallada dels documents. Aplicació al fitxage de manuscrits i impresos. 2. -Aprenentatge dels criteris de classificació i ordenació del repertori conservat i tractat. 3. -Acés a les fonts del repertori musical de l'àrea catalana: localització, estat i programacions d'actuació. 1 4. -Promoure treballs sobre fonts musicals inèdites (autors i repertori). 4. -Participar en la confecció d'inventaris analítics de fons musicals (manuscrits i impresos) de titularitat eclesiàstica, pública i/o privada. 5. -Fomentar la participació en l'elaboració de treballs de suport al coneixement i la difusió del patrimoni musical català.
Resum: Las asignatura tiene como objetivo prioritario dar a conocer la herramientas básicas para la descripción de fondos musicales, así como su aplicación en el tratamiento de las fuentes manuscritas e impresas que se conservan en los fondos catalanes. La asignatura tiene la virtud de poner al alcance de los estudiantes el repertorio musical que aún permanece ignorado en archivos y bibliotecas de nuestro país. Mediante el contacto directo con las fuentes, a través de las prácticas de grupo, el estudiante toma conciencia de la inmensa labor pendiente para conocer el desarrollo de la historia de la música catalana de los siglos XVII, XVIII, XIX i XX. 1. - Conocer las herramientas metodológicas necesarias para usar los criterios de descripción de documentos musicales. 2. - Aprendizaje de los criterios de clasificación y ordenación del repertorio tratado. 3. - Acceso a las fuentes del repertorio musical catalán: localización, estado y programaciones de actuación. 4. - Promover trabajos sobre fuentes musicales inéditas (autores y repertorios) 5. - Particpar en la confección de inventarios de fondos musicales. 5. - Fomentar la participación en la elaboración de trabajos de soporte al conocimiento y difusión del patrimonio musical catalán.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Musicologia [2500240]
Pla d'estudis: Grau en Musicologia [809]



Català
10 p, 128.6 KB

Anglès
10 p, 127.3 KB

Castellà
10 p, 128.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-03, darrera modificació el 2020-08-01



   Favorit i Compartir